پروژه های زیباآشیان پارس

021

جهت دریافت مشاوره تماس بگیرید

logo
Search
Close this search box.
پوشش های نما

سرامیک پرسلانی

سرامیک پرسلان به سرامیک ها کاملا شیشه ای (Fully Vitrified) با درصد جذب آب مساوی یا کمتر از 0.5% درصد جرمی شامل گروهای al و bl از جنس ترکیبات خاک کائولن که در دمای حددا 1200 درجه سانتیگراد پخته می شوند،اطلاق می شود.دارای استحکام زیاد با سطوح مات، لعابدار و پولیشد.با توجه به مواد تشکیل دهنده و فرآیند پخت و تولید این محصولات از ویژگی های فنی منحصر به فردی برخوردار هستند.

سنگ طبیعی

سنگ یکی از مواد و مصالح پایه ساختمان سازی گرفته شده از پوسته زمین است که متناسب با کاربرد آن در ساختمان سازی, مجسمه سازی, دکراسیون داخلی و… شکل داده می‌شود. هر سنگ تشکیل شده از یک یا چند نوع مواد معدنی است که این مواد معدنی خواص فیزیکی و شیمیایی آن شامل رنگ, استحکام و مقاومت را بوجود می‌آورد.

نمای اسپایدر شیشه ای

شیشه

شیشه یکی از متریال هایی است که اخیرا بشدت مورد توجه معماران قرار گرفته است .معماران شیشه ها را به عنوان پوسته ساختمان می پندارند و از آن برای نماسازی استفاده می کنند.جنس اصلی آنها از کربنات دوسود،سنگ آهک و سیلیس است.کمتر ماده ای را می توان یافت که از آن نتوان شیشه را تهیه کرد و از سیلیس (SIO2) ،دی اکسید بور(B2O3)،پتااکسید فسفر(P2O5) به عنوان مواد شیشه ساز و از هر کدام به تنهایی می توان شیشه ساخت .
بیمارستان پیامبران

سمنت برد

در دهه 1950 معماری به نام والتر گروپیوس برای ائپولین بار از سمنت برد بعنوان پوششی برای نمای ساختمان استفاده نمود و آن را به صورت خشک اجرا نمود. سپس طراح سویسی ویلی گوهل, معروف ترین طرح خود “loop chair” را در سال 1954 از فایبر سمت ساخت.

سیستم نصب hpl به روش هنگ

HPL

HPL که مخفف واژه‌ی(High Pressure Laminate) است؛ نوعی از پوشش‌های نمای خشک محسوب مس‌شود که از چسباندن ورق‌های چوب یا الیاف کاغذ آغشته به ماده‌ی رزین فنولیک، تحت حرارت و فشار بالا ساخته می‌شود. HPL یک متریال با کارایی بالا، سبک و بادوام…

برد بتنی(با نام Fiber C) نوعی فایبر گلس مقاوم شده با بتن است که از خواص هر دئ متریال بتن و فایبر گلس برخوردار اند. این بردها ظاهری شفاف به دلیل وجود فایبر گلس, مقاومتی بالا ناشی از بتن دارند; که آن ها را برای هر شرایط آب و هوایی مناسب می‌سازد.

استفاده از سفال در ساختمان سازی امروزه به تراکوتا یا کوتا معروف شده است به گذشته دور با پیدایش آتش و پخت آجر باز میگردد. در ایران, در جاهایی که سنگ نبود, پختن و مصرف کردن آجر از زمان باستان معمول شد و در دوره ساسانیان گسترش یافت.

تاریخچه نمای کامپوزیت

کامپوزیت

ﭘﺎﻧﻞ ﮐﺎﻣﭙﻮزﯾﺖ ﺷﺎﻣﻞ ﺗﺮﮐﯿﺒﯽ از ﻻﯾﻪﻫﺎی ﻓﻠﺰ ﺑﻪ ﻫﻢ ﭼﺴﺒﯿﺪه اﺳﺖ ﮐﻪ ﻣﻨﺠﺮ ﺑﻪ اﯾﺠﺎد ﺳﺎزه و ﺳﺎﺧﺘﺎری ﺻﻠﺐ ﻣﯽﮔﺮدد. ﺷﮑﻞ اﺻﻠﯽ و اﺳﺎﺳﯽ ﭘﺎﻧﻞ ﮐﺎﻣﭙﻮزﯾﺖ ﺷﺎﻣﻞ دو ورق ﻧﺎزک اﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﻪ ﯾﮏ ﻣﻐﺰه ﺳﺒﮏ ﻣﺘﺼﻞ ﺷﺪه و ﺗﻮﺳﻂ آن از ﯾﮑﺪﯾﮕﺮ ﺟﺪا ﺷﺪهاﻧﺪ. ﻓﺎﺻﻠﻪ دو ورق ﺗﻌﯿﯿﻦﮐﻨﻨﺪه…

ورق های فلزی مسطحی هستند که با استفاده از ابزار های برش و پانچ لیزری در طرح ها و شکل های متنوعی تولید می‌شوند. این الگو‌های پانچ شده…

اجرای نمای خشک فرودگاه مهرآباد

نماهای آجری همواره جزء محبوب ترین و اصیل ترین نماها در صنعت نماسازی بوده است به ویژه در فرهنگ ایرانی، زیرا پیوند عمیقی در معماری ایرانی دارد.

جی اف ار سی(GFRC)

بتن مسلح شده با الیاف شیشه معروف به سیستم پوشش نمای جی اف آر سی (GFRC)، یک ماده مرکب از سیمان پرتلند، سنگدانه، آب، مواد افزودنی…
استرچ متال

استرچ متال

اکسپندد متال یا استرچ متال به صفحات فلزی از جنس آهن، آلومینیوم، استیل و… گفته می شود که پس ازایجاد برش هایی ضمن فرایند تولید، از دو طرف کشیده شده وحفره هایی به اشکال مختلف در آن به وجود می آید.
نمای چوبی ساختمان

چوب

چوب به عنوان یک مصالح ساختمانی همه‌کاره، نقشی کلیدی در زیباسازی نماهای بیرونی ساختمان و افزایش آرامش در فضای داخلی خانه ایفا می‌کند؛ با ظرافت، جلوه‌ای چشم‌نواز و کاربردی ارائه می‌دهد. استفاده از چوب در روش‌های متنوعی امکان‌پذیر است، ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن مانند زیبایی و انعطاف‌پذیری، آن را…  

نمای فلزی

ورق های فلزی

نمای فلزی، نوعی دیگر از پوشش‌های نمای خشک است که معمولا از جنس فولاد گالوانیزه سخت، ساخته می‌شود. در این سیستم، نمای بیرونی ساختمان را با استفاده از پنل‌ها یا ورق‌های فلزی می‌پوشانند.
این پنل‌ها را از فلزاتی مانند: فولاد، آلومینیوم، مس، روی و تیتانیوم می‌سازند و در طیف …

اجرای نمای خشک