پروژه های زیباآشیان پارس

021

جهت دریافت مشاوره تماس بگیرید

logo
Search
Close this search box.

سیستم نرده شیشه ای On-Floor (رو کار):

سیستم نرده شیشه ای


به منظور ایجاد حفاظ دورتادور، پرتگاه، تراس، بالکن، روف‌گاردن و سایر مکان‌ها، از سیستم نرده شیشه‌ای On-Floor (روکار) بهره می‌بریم. این سیستم، بعد از اتمام کف‌سازی و نصب سنگ، سرامیک و مواد مشابه، نصب و به کار می‌رود. در این سیستم، از پروفیل‌های آلومینیومی با آلیاژهای مقاوم ویژه‌ای استفاده می‌شود که برای این منظور به صورت اختصاصی طراحی و تولید شده‌اند. این پروفیل‌ها به روش‌های مختلفی بر روی تراز کف نصب می‌شوند. طول قطعات اصلی نگه‌دارنده شیشه معمولاً 15 و 30 سانتی‌متر است و با توجه به مکان نصب و جزییات فنی ارائه شده از سوی کارخانه تولیدی، طبق ضوابط مشخص نصب می‌شوند. شیشه ها در این محصول توسط یک سری از اجزاء ، اصطلاحا فیکس و یا مهار می شوند ، این قطعات از جنس پلی آمید ( نوعی پلاستیک فشرده ) می باشند که شامل قطعه نشیمن شیشه ، قطعه گوه و قطعه نگه دارنده گوه می باشند . قطعه نشیمن شیشه قبل از نصب شیشه داخل پروفیل ها قرار گرفته و شیشه بر روی آن قرار می گیرد و سپس توسط قطعات مثلی شکل یا گوه ها توسط ابزار مخصوص شیشه ها تحت فشار قرار می گیرند و در محل خود فیکس می شوند “در این محصول، شیشه‌ها توسط تعدادی از اجزاء، به طور اصطلاحی فیکس یا مهار می‌شوند. این اجزاء از جنس پلی‌آمید (یک نوع پلاستیک فشرده) ساخته شده‌اند و شامل قطعه نشیمن شیشه، قطعه گوه، و قطعه نگه‌دارنده گوه هستند. قطعه نشیمن شیشه، قبل از نصب شیشه، داخل پروفیل‌ها قرار می‌گیرد و سپس شیشه بر روی آن قرار می‌گیرد. سپس با استفاده از قطعاتی مانند گوه‌ها یا قطعات مثلی شکل و با استفاده از ابزارهای مخصوص، شیشه‌ها تحت فشار قرار می‌گیرند و در محل خود به طور محکم مهار می‌شوند.” متناسب با کلمه کلیدی سیستم نرده شیشه ای سیو کن

اجزای سیستم:

در سیستم نرده شیشه‌ای روکار، از اجزای مختلفی برای مهار و فیکس کردن شیشه‌ها بهره می‌بریم. این اجزا از جنس پلی‌آمید، که یک نوع پلاستیک فشرده است، ساخته شده‌اند. اجزای اصلی سیستم نرده شیشه ای شامل قطعه نشیمن شیشه، قطعه گوه، و قطعه نگه‌دارنده گوه هستند.

قطعه نشیمن شیشه، قبل از نصب سیستم نرده شیشه ای، داخل پروفیل‌ها قرار می‌گیرد و سپس شیشه بر روی آن قرار می‌گیرد. سپس، با استفاده از قطعات مانند مثلی شکل یا گوه‌ها و با استفاده از ابزارهای مخصص شیشه، شیشه‌ها تحت فشار قرار می‌گیرند و به محل خود محکماً فیکس می‌شوند.

سیستم نرده شیشه ای On-Floor (رو کار)
سیستم نرده شیشه ای On-Floor (رو کار)
سیستم نرده شیشه ای On-Floor (رو کار)
سیستم نرده شیشه ای On-Floor (رو کار)

کاور پروفیل آلومینومی:

کاورهای آلومینیومی نیز به طور کامل بر روی قطعات نگه‌دارنده اصلی نصب می‌شوند. این کاورها در لبه بالایی خود دارای شیارهایی برای قرار گیری نوارهای درزگیر هستند که وظیفه‌ی آب‌بندی درز بین شیشه و پروفیل را بر عهده دارند. این کاورها به دو طرح مختلف با لبه‌های منحنی و صاف عرضه می‌شوند و از طریق ایجاد رنگ‌های متنوع و تطابق با فرم مورد نظر شما، به طراحی مورد نظر شما اصالت و شخصیتی یکتا می‌بخشند.

درپوش انتهای پروفیل:

یکی از اجزای دیگر این محصول، درپوش‌ها هستند. این درپوش‌ها در نقاط شروع و پایان سیستم نرده شیشه ای توسط پیچ‌های مخصوص به پروفیل‌های نگه‌دارنده متصل می‌شوند. در مرحله رنگ‌آمیزی کاورها، این درپوش‌ها به همان رنگ پوشش داده می‌شوند.

مشخصات فنی

مراحل و جزئیات نصب

ضخامت مناسب شیشه برای پروفیل نرده شیشه‌ای روکار بر اساس نوع کاربری مورد نظر انتخاب می‌شود. این امکان وجود دارد که شیشه سکوریت تک لایه با حداقل ضخامت 10 میلی‌متر برای مکان‌های کم تردد و کم خطر مورد استفاده قرار گیرد، تا ضخامت 22 میلی‌متر برای مکان‌های با خطر بالاتر که از دو لایه شیشه سکوریت 10 میلی‌متری و 1.5 میلی‌متری طلق PVB بین دو لایه شیشه تشکیل شده است.

بر اساس جداول فنی و تاییدیه‌های این محصول، قطعات نگه‌دارنده با طول 15 سانتی‌متر به صورت منقطع با حداکثر فاصله داخل به داخل 30 سانتی‌متر نسبت به یکدیگر بر روی زیرسازی نصب می‌شوند. همچنین، قطعات نگه‌دارنده با طول 30 سانتی‌متر نیز در محل حد فاصل دو جام شیشه نصب می‌شوند. به این صورت که هر یک از شیشه‌ها توسط این قطعات مشترک به صورت مساوی تحت فشار قرار می‌گیرد.

ملاحظات امنیتی این سیستم بر اساس استانداردهای بین‌المللی شناخته شده در زمینه کیفیت تعیین می‌شود. برای منازل مسکونی، تحمل نیروی ضربه‌ای جانبی باید حداقل 150 کیلوگرم بر مترمربع باشد، در حالی که برای مکان‌های پر تردد و مجتمع‌های تجاری، این مقدار باید 300 کیلوگرم بر مترمربع باشد. تمامی این ملاحظات در طراحی و ساخت محصول مد نظر قرار می‌گیرند و محصولات تاییده‌های لازم را دارا می‌باشند.

نرده‌های شیشه‌ای روکار باید دارای استحکام و ایستایی کافی باشند. اگر پروفیل‌ها بر روی پروفیل فولادی نصب شوند، ایستایی و مقاومت محصول تا حد زیادی تضمین می‌شود و قطعات نگه‌دارنده به راحتی بر روی پروفیل کار می‌شوند.

در صورتی که پروفیل‌ها بر روی سنگ کف نصب شوند، باید دقت شود که نصب صحیح و ملات مناسب در زیر سنگ انجام شود. این موضوع می‌تواند به ایستایی نرده‌های شیشه‌ای نصب شده تاثیر بگذارد. به علت انتقال تمام نیروی وارده به لبه بالایی شیشه‌ها به کف، انتخاب یک سیستم نصب مناسب و تجربه فنی کافی بسیار حیاتی است. در شرکت اکسیدال با تجربه 10 ساله در این زمینه و اجرای پروژه‌های متعدد و برجسته، تمام تلاش‌ها و اهتمام‌های لازم برای ارائه بهترین و مطمئن‌ترین روش‌های نصب این نوع نرده‌ها انجام شده و تیم‌های اجرایی با تجربه و متعهد در این زمینه وجود دارند.

چاپ این مقاله

اجرای نمای خشک