پروژه های زیباآشیان پارس

021

جهت دریافت مشاوره تماس بگیرید

logo
Search
Close this search box.

نرده شیشه ای پوینت فیکس (Point fix)

نرده شیشه ای پوینت فیکس

نرده یا حفاظ از قدیم جزیی از معماری بوده است و با پیشرفت تکنولوژی تغییراتی در جنس و طرح و ظاهر آن ایجاد شده است. استفاده از  نرده شیشه ای پوینت فیکس ازجمله مواردی است که علاوه بر زیبایی، شفافیت و امکان نورپردازی‌های خلاقانه را دارا می باشد .

از جمله دلایل استفاده از نرده شیشه ای می توان به نصب سریع، بدون نیاز به آهن‌کشی و جوشکاری خاص و نیز مقاومت و دوام بسیار مناسب در برابر اشعه خورشید، رطوبت و حرارت بالا اشاره کرد.

یکی از سیستم های نصب نرده شیشه ای روش پوینت فیکس(Point fix) یا فیکس پوینت اشاره کرد.

نرده شیشه ای پوینت فیکس (سیستم اتصالات نقطه ای)  یکی از مدرن ترین روش های نصب نرده شیشه ای در دنیا می باشد، در این نوع نرده، شیشه در محل های اتصال به بدنه سوراخکاری می شوند و قطعات نگهدارنده شیشه از محل این سوراخکاری ها به بدنه جانبی متصل می گردند .

نرده شیشه ای Point fix (پوینت فیکس)

فیکس پوینت ها امکان اجرای یک نرده شیشه ای یکپارچه ، زیبا و شفاف را امکان پذیر می سازد . قطعات و اتصالات پوینت فیکس ها در تنوع بالایی بوده که می توان مناسب ترین آن را بر اساس نوع پروژه اجرایی انتخاب کرد. در اجرای پوینت فیکس(Point fix)ابتدا بایستی طراحی و اجرای زیرسازی فولادی انجام شود تا ایمنی نرده و مقاومت آن تامین شود سپس در مراحل بعدی قطعات نگهدارنده فیکس پوینت ها نصب می شود و در مرحله نهایی کار شیشه های مقاوم سکوریت لمینت شده توسط چهار عدد سوراخ که در پایین هر پنل شیشه ای تعبیه شده از کناره به بدنه پله توسط قطعات مخصوص متصل می شوند. ضخامت جام های شیشه ای مورد استفاده 12 تا 16 میلیمتر می باشد.

اجزای سیستم نرده شیشه ای پوینت فیکس:

  • قطعه اصلی( Point fix)

قطعات اتصال نقطه ای یا پوینت فیکس از اجزای مختلفی تشکیل شده اند و در فرم های مختلفی تولید می گردند معمولا این قطعات از یک قطعه ثابت که قابل رگلاژ و تغییر طول می باشد تهیه می شوند که در ابتدا به جداره مورد نظر توسط یک پیچ با سایز متناسب با نوع کاربری متصل می شود ، این قطعات از این رو قابلیت رگلاژ را دارند که امکان فرآهم نمودن یک سطح کاملا یکسان را بوجود آورند و خطای موجود در جداره ی مورد نظر را بر طرف نمایند .

نرده شیشه ای پوینت فیکسنرده شیشه ای پوینت فیکسنرده شیشه ای پوینت فیکس
این قطعات دارای یک آچار مخصوص می باشند که در زمان فیکس نمودن قطعه و وارد نمودن فشار بیشتر از آن استفاده می شود و در نتیجه آن در قطعه کلاهک هیچگونه پیچ یا اتصالی دیده نمیشود و با روش فیکس مخفی نصب می شوند . فواصل مناسب قطعات معمولا با توجه به نوع کاربری اعم از کاربری های پر رفت آمد و شلوغ مانند مجتمع های تجاری و یا محل کم تردد مانند ویلایی و شخصی میتواند متغیر باشد و قطر و سایز اتصالات نیز به این گونه موارد نسبت مستقیم داشته و در طراحی قطعات مورد استفاده قرار می گیرد.
نرده شیشه ای پوینت فیکسنرده شیشه ای Point fix (پوینت فیکس)
مراحل نصب سیستم نرده شیشه ای پوینت فیکس قطعات مورد استفاده جهت اتصالات نرده شیشه ای به منظور جلوگیری از اتصال فولاد سخت کاری شده و شیشه که منجر به شکست شیشه خواهد شد از واشر های تفلونی استفاده می شود ، این واشر ها وظیفه حفاظت شیشه در مقابل فولاد را بر عهده دارند و بین شیشه و قطعات فولادی قرار گرفته و شیشه را محافظت می نمایند .
نرده شیشه ای Point fix (پوینت فیکس)
نرده شیشه ای Point fix (پوینت فیکس)
نرده شیشه ای Point fix (پوینت فیکس)
نرده شیشه ای Point fix (پوینت فیکس)
نرده شیشه ای Point fix (پوینت فیکس)
نرده شیشه ای Point fix (پوینت فیکس)
مشخصات  Top-rail این اتصالات توسط متریال های فولادی و آلومینیوم و استیل در فرم و حالت های مختلف طراحی و تولید می گردند و این قابلیت را دارند که رنگ های مختلفی داشته باشند و با توجه به نوع کاربری شما و محل استفاده به صورت اختصاصی به مرحله طراحی و تولید در آیند .

چاپ این مقاله

اجرای نمای خشک