پروژه های زیباآشیان پارس

021

جهت دریافت مشاوره تماس بگیرید

logo
Search
Close this search box.

کرتین وال فیس کپ (Face Cap)

کرتین وال فیس کپ

سیستم کرتین وال فیس کپ به شاخه ای از نمای کرتین وال اطلاق می گردد که در آن مانند دیگر سبک های نمای کرتین وال از پروفیل های آلومینیومی (لامل)عمودی و افقی برای فریم بندی نما استفاده می شود و پس از آن شیشه درون فریم ها قرار می گیرند و فضای خالی بین لامل ها رو پر میکنند.

عمده تفاوت سیستم کرتین وال فیس کپ با دیگر سیستم های نمای کرتین وال در این است که در فضای بین شیشه های یک درپوش از جنس آلومینیوم قرار می گیرد.

در نمای کرتین وال فیس کپ، قاب آلومینیومی دور شیشه وجود ندارد و شیشه مستقیما بر روی لامل قرار میگیرد و یک پروفیل نگهدارنده یا زهوار که بر روی پایه لامل پیچ میگردد شیشه را نگه داشته و مانع واژگونی آن میشود .

مزیت های سیستم Face Cap به شرح زیر است:
  1. ساخت و نصب آسان و بسیار سریع
  2.  اقتصادی بودن در ساختمان های بلند مرتبه
  3.  امکان ارائه بازشو دو حالته لنگه مخفی
  4.  تنوع در سطح مقطع درپوش ها و ساخت نماهای منحصر به فرد
  5.  عایق صوتی بهینه
  6.  کاهش مصرف انرژی
  7.  مقاوم در برابر نفوذ باران
  8.  امکان استفاده از شیشه Jumbo Size
مشخصات فنی

نام یراق آلات کرتین وال : فیس کپ (face cap)

برند یراق آلات کرتین وال : آکپا،زیباآشیان صنعت،آکرول،میهن

نوع یراق آلات کرتین وال : فیس کپ

جنس : آلومینیوم

ضخامت شیشه (میلیمتر) : 20-28

کشور سازنده : ایران

چرا چسب در نمای کرتین وال اهمیت دارد؟

چسب سیلیکون در نمای کرتین وال و چگونگی استفاده از انواع چسب‌ها برای نصب این نوع نمای شیشه‌ای، موضوع بسیار مهمی است. لازم به ذکر است، در این بحث منظور از سیلیکون مهندسی، سیلیکون دو جزئی است، که در عملیات دوجداره سازی شیشه دوجداره توسط پمپ‌های میکسر با نسبت مشخص ترکیب می‌شود. سپس به وسیله نازل مخصوص و میزگردان به عنوان چسب لایه دوم دوجداره ساز در حاشیه شیشه تزریق می‌گردد. 

این تزریق چسب، تزریقی است، که در آن دو جزء محصول با نسبتی صحیح و دقیق با هم فیکس شده باشند و باید توسط افراد ماهر، میان درزهای ناشی از وجود جداکننده تزریق بشود. در واقع برای کار با چسب، در نمای کرتین وال، باید بین چسب‌های کارتریجی موجود در بازار و سیلیکون‌های با کیفیت تمایزی جدی قائل شویم.

مزیت اصلی سیلیکون خاصیت ارتجاعی و چسبندگی آن است. این ماده در عین حال می‌تواند در برابر اشعه تابش فرابنفش مقاومت خوبی داشته باشد. البته پیمانکاران و کارفرماها باید دقت داشته باشند، که از سیلیکون‌های کارتریجی موجود در بازار استفاده نکنند، زیرا این سیلیکون‌ها به هیچ عنوان برای کارهای دقیق طراحی و تولید نشده‌اند.

البته شاید با خود فکر کنید، که وقتی از چسب‌های کارتریجی در مصارفی مانند نصب و بازسازی سرامیک و کاشی حمام یا دستشویی استفاده می‌شود، چرا نتواند در کار حساسی همچون دوجداره‌سازی شیشه‌ها نیز با همان کیفیت به کار برود؟ 

در واقع باید دقت کرد، که تولید کنندگان این گونه چسب‌ها، بر روی کارتن بسته‌بندی محصولات‌شان به مطلبی در خصوص دوجداره‌سازی شیشه اشاره نکرده‌اند و کاربردهای اصلی چسب‌های سیلیکونی خود را در مصارف غیر حساس‌تری عنوان کرده‌اند.

اما یک چسب سیلیکون خوب باید چه برتری‌هایی نسبت به چسب‌های کارتریجی داشته باشد و نشانه‌های عالی‌ترین چسب سیلیکونی برای استفاده در نصب نمای کرتین وال چیست؟ مهم‌ترین ویژگی چسب سیلیکونی مطمئن آن است، که چسبندگی قابل قبولی برای شیشه و فلز داشته باشد.

چسب سیلیکونی خوب باید مقاومت کششی خوبی داشته باشد و از گذردهی گازهای تزریق شده‌ای مانند آرگون در بین شیشه‌ها جلوگیری کند. همچنین باید دارای مقاومت بالایی در برابر تابش پرتوهای فرابنفش باشد و در برابر تغییرات دمایی از خود مقاومت نشان دهد.

فراموش نکنید، که چسب‌های سیلیکون مهندسی، پایه اسیدی ندارند، در صورتی که چسب‌های کارتریجی بوی تندی دارند و این بو، به دلیل اسیدی بودن پایه آن‌ها است. در نهایت، طول عمر بهترین چسب‌های سیلیکونی بالا است و ویژگی‌های خوب خود را در زمان طولانی حفظ می‌کند.

چاپ این مقاله

اجرای نمای خشک