پروژه های زیباآشیان پارس

021

جهت دریافت مشاوره تماس بگیرید

logo
Search
Close this search box.

سیستم نصب hpl با چسب

برش پانل های hpl

در سیستم نصب hpl با چسب؛ از چسب پلی اورتان و پرایمر استفاده میگردد.ورق های H.P.Lتوسط دو نوع چسب مخصوص بر روی زیر سازی محکم می گردد.بدلیل مستهلک شدن چسب طی گذر زمان این روش نصب برای نمای بیرونی توصیه نمیگردد .در سیستم نصب hpl با چسب ؛ می توان ورق های ضخامت 6 و 8 میلیمتر را اجرا کرد .البته این نوع نصب برای دکور داخل یا نمای داخلی میباشد .

طریقه نصب :

ابتدا سطح زیرسازی را با یک پرایمر ( استون یا تینر در صورت استفاده از آلومینیوم ) از هر گونه آلودگی یا چربی پاک کنید. این کار را می توانید با استفاده از پنبه یا یک دستمال تمیز انجام دهید.

 با استفاده از دستگاه سنگ فرز، روکش پشت پانل را ساییده تا زمینه چسبندگی و اصطکاک بیشتری برای چسب پلی اورتان فراهم شود.

لازم به ذکر است که سائیدگی فقط در قسمت هایی که به زیر سازی چسبانده می شوند باید صورت گیرد. بعد از اتمام تراشیدن پشت پانل، می بایست حتما سطح آن تمیز شود تا براده های چوب مانع از چسبندگی پانل نگردد.

نظر به اینکه چسب پلی اورتان یک چسب فوری نیست، باید از گیره یا روکش دیگری استفاده کنید تا پانل حرکتی نکند تا مدت زمان پخت چسب کاملا سپری شود. روش پیشنهادی برای این سیستم نصب استفاده از نوارهای خود چسب می باشد.

برای این منظور، یک روی نوار را در دو ردیف عمودی به زیرسازی چسبانده و روی دیگر آن را به همان حالت و بدون کندن پوشش، نگاه دارید.

 لا به لای نوارهای خود چسب را با چسب پلی اورتان طبق تصاویر پایین پر کنید. برای این منظور بهتر است که سر تفنگ v شکل باشد تا لایه چسب به صورت مثلثی شکل روی زیر سازی قرار گیرد. هر ردیف چسب پلی اورتان می بایست در حدود 9 میلی متر قطر داشته باشد.

چند دقیقه بعد از اینکه چسب پلی اورتان را زدید، روکش بیرونی نوارهای خود چسب را کنده و پانل ها را بچسبانید. باید توجه داشته باشید که قطر نوارهای خود چسب بیشتر است. لذا تا قبل از اینکه پانل ها با نوارها تماس پیدا کند، می توان پانل ها را جا به جا و فاصله آن را تنظیم کرد. اما بعد از اینکه پانل با نوارهای خود چسب تماس پیدا کرد، دیگر نمی توان تنظیمات را انجام داد.

چاپ این مقاله

اجرای نمای خشک