پروژه های زیباآشیان پارس

021

جهت دریافت مشاوره تماس بگیرید

logo
Search
Close this search box.

نمای کرتین وال نیم فیس کپ

کرتین وال نیم فیس کپ

نمای کرتین وال نیم فیس کپ یا نیم کپ زیرشاخه دیگری از نمای کرتین وال است . در سیستم نمای کرتین وال نیم فیس کپ ، پروفیل های الومنیومی عمودی به صورت مفصلی و با پیچ و مهره و براکت و نبشی فلزی به سازه اصلی ساختمان نصب شده و با اتصال پروفیل های افقی به پروفیل های عمودی ، شبکه الومنیومی اصلی نمای کرتین وال تشکیل میشود .

پس از نصب موقت شیشه ها در محل خود ، در قسمت عمودی و یا افقی ژوین های موجود از پروفیل الومنیومی نگهدارنده شیشه جهت اتصال دایم شیشه ها در قاب های نمای کرتین وال استفاده میشود و در قسمت دیگر از چسبهای با خاصیت ارتجاعی و مقاوم در مقابل اشعه یو وی خورشید بهره گرفته میشود .

همانند نمای شیشه ای کرتین وال فیس کپ می باشد با این تفاوت که در مراحل اجرای نمای کرتین وال نیم فیس کپ ، قسمت پروفیل های عمودی و افقی( عمدتا افقی ) به جای نگهدارنده و درپوش از چسبهای با قابلیت انبساط بالا و مقاوم در برابر اشعه خورشید استفاده میگردد .

روش های اجرا نمای کرتین وال نیم فیس کپ  و فیس کپ :

دو روش کلی برای اجرای نمای شیشه ای کرتین وال وجود دارد .

1- روش استیک ( اکثر پروژه های اجرا شده با این روش اجرا میشود ). در این روش عمدتا تمامی عملیات مربوط به برشکاری – مونتاژ و نصب در محل پروژه انجام میشود بدین صورت که ابتدا زیرسازی نمای شیشه ای با استفاده از قوطی آهنی ( به صورت کمربندی ) – نبشی آهنی با 2 سوراخ لوبیایی – براکت گالوانیزه با 4 سوراخ لوبیایی و پیچ و مهره و واشر فنری ( سازه زیرسازی کاملا مفصلی ) نصب میگردد . سپس پروفیل های آلومینیومی با اندازه های موجود در نقشه برش کاری شده و لقمه های اتصال پروفیل افقی به عمودی بر روی پروفیل عمودی در کد تعریف شده در نقشه نصب میگردد .پس از آن واشرهای آب بندی بر روی پروفیل های عمودی نصب میشود .

سپس لامل های عمودی به براکت ها متصل شده و بسته به نوع لقمه ( کشویی یا ثابت بودن آن ) پروفیل های افقی به پروفیل عمودی متصل میگردد و بدین صورت سازه اصلی نمای شیشه ای کرتین وال آماده میگردد . سپس شیشه ها با استفاده از نگهدارنده شیشه نصب و از درپوش ( فیس کپ ) با عرض 5 سانتیمتر جهت فینیشینگ کار استفاده میگردد .

2- روش یونیتایزد : در این روش عمده عملیات ماشین کاری – ساخت و مونتاژ نمای شیشه ای کرتین وال در داخل کارخانه صورت میگیرد و به صورت پنل های قابل حمل به محل پروزه منتقل میشود . از مزایایی این روش امکان بسیار خوب در جهت کنترل کیفیت سازه ساخته شده و دقت بالا اجرایی میباشد . ایراد اصلی این روش نیز هزینه نسبتا بالای حمل به محل پروژه خواهد بود .

دیتیل کرتین وال نیم فیس کپ
 

چاپ این مقاله

اجرای نمای خشک