پروژه های زیباآشیان پارس

021

جهت دریافت مشاوره تماس بگیرید

logo
Search
Close this search box.

سقف شیشه ای ثابت

سقف شیشه ای ثابت چیست؟

سقف شیشه ای ثابت یا اسکای لایت یکی از سازه های بسیار پرطرفدار در صنعت ساختمان سازی می باشد که هدف از به کار بردن آنها، عبور نور به فضاهای بسته می باشد. نمونه های بسیار کوچک این سقف ها را در نورگیر پاسیو که در اغلب خانه های ایرانی وجود داشت را می توانید مشاهده کنید که در حال حاضر با تغییر و تحول زیادی مواجه شده اند. این سقف ها از شیشه های سکوریت با ضخامت ۱۰ تا ۱۲ میلیمتر تشکیل شده اند که درون قاب فلزی بسیار مقاوم قرار گرفته و امکان باز و بسته شدن آنها وجود ندارد.

علاوه بر فراهم ساختن شرایط برای ورود نور خورشید به درون ساختمان، این سقف ها باعث میشوند تا دید بسیار زیبایی در شب ایجاد شود و به همین دلیل در رستوران و روف گاردن کاربرد زیادی دارند. از دیگر موارد کاربرد سقف شیشه ای می توان به استفاده از آنها در استخرها و همچنین آلاچیق ها اشاره نمود که نه تنها نور را به محیط انتقال می دهند، بلکه از هدر رفتن انرژی نیز تا حد زیادی جلوگیری خواهند نمود.

انواع سقف شیشه ای ثابت

ویژگی اصلی و مشترک در تمام سقف های شیشه ای ثابت، استفاده از بدنه شیشه ای بدون امکان باز و بسته شدن می باشد. اما از نظر سایر ویژگی ها این سقف ها با هم تفاوت هایی دارند و بر همین اساس می توان انواع مختلف آنها را به صورت زیر معرفی نمود:

سقف شیشه ای ثابت دوجداره

همان طور که از نام این سقف ها مشخص است، شیشه های به کار رفته برای آنها در دو سطح قرار گرفته و بین آنها گاز مخصوص موجود می باشد. با توجه به دو لایه بودن سطح شیشه ای و قرار گرفتن گاز در بین آنها، نه تنها مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربه دارند، بلکه عایق بهتری در برابر صدا و دما می باشند.

سقف شیشه ای ثابت رنگی

در اغلب مواقع شیشه های به کار رفته برای این سقف ها بدون رنگ می باشند که از نظر قیمت نیز در سطح ارزان تری قرار گرفته اند. اما به دلیل تنوع بالا در شیشه های سکوریت می توان از نوع رنگی آنها نیز در محیط های مختلف و متناسب با دکوراسیون داخلی و نمای ساختمان استفاده نمود. مساله مهمی که وجود دارد این است که، سقف های شیشه ای رنگی از نظر قیمت در سطح بالاتری نسبت به نوع معمولی قرار دارند.

سقف شیشه ای چند تکه قاب بندی شده

از دیگر انواع سقف های شیشه ای می توان به گزینه هایی اشاره نمود که از چند تکه تشکیل شده و در قاب های جدا قرار گرفته و در نهایت کنار هم نصب شده اند. این سقف ها جلوه مناسبی نداشته و دید خوبی از آسمان را فراهم نمی کنند.

مزایا و ویژگی های سقف شیشه ای ثابت

در سالهای اخیر استفاده از سقف های شیشه های ثابت رواج بسیار زیادی پیدا کرده است و دلیل اصلی این استقبال، مزایا و نقاط مثبت این سقف ها می باشد. از مهم ترین مزایای این سقف های می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • ایجاد محیط های روشن بدون نیاز به نورپردازی و صرف انرژی الکتریکی
  • فراهم ساختن چشم انداز رو به آسمان در محیط های مسکونی و تجاری
  • جلوگیری از بارش برف و باران و گرد و غبار به درون استخرهای قرار گرفته در محوطه باغ و ویلا
  • فراهم ساختن محیطی ساکت تر نسبت به ساختمان هایی که از سقف های پلاستیکی استفاده می کنند.
  • ورود نور خورشید به درون ساختمان بدون اشعه ماورابنفش با سقف شیشه ای ثابت

چاپ این مقاله

اجرای نمای خشک