پروژه های زیباآشیان پارس

021

جهت دریافت مشاوره تماس بگیرید

logo
Search
Close this search box.

اکسپندد متال یا استرچ متال

اکسپندد متال یا استرچ‌ متال به صفحات فلزی از جنس آهن، آلومینیوم، استیل و… گفته می شود که پس ازایجاد برش‌هایی ضمن فرایند تولید، از دو طرف کشیده شده وحفره‌هایی به اشکال مختلف در آن به وجود می‌آید. استرچ متال یا شبکه‌های توری کشیده شده یک پارچه بوده و برخالف انواع توری سیمی مفتولی که به هم بافته می‌شوند از استحکام بسیار زیادی برخوردار هستند. نوع ورق مصرفی در استرچ متال‌ها بنا به مورد کاربرد می تواند از جنس آهن، آلومینیوم، برنج، مس و استیل با ضخامت ۰.۲ تا ۶ میلیمتر تولید شود. چشمه‌ها در پانل‌های استرچ متال به اندازه ۶۴ میلیمتر تا ۷۵۲۰۰ میلیمتر متغیر و قابل تولید هستند. بیشترین عرض ورق‌ها ۱۲۵ سانتی‌متر و طول آنها نامحدود بوده و تنها محدودیت در تولید، حمل و نقل آن می باشد.

کاربردها:

  1. پوسته دوم نما: نمای اکسپندد متال به عنوان پوسته دوم نما می‌تواند برروی نمای شیشه‌ای کرتین وال به عنوان کنترل کننده تابش و تغییرجهت اشعه‌های مستقیم خورشید مورد استفاده قرار گیرد.
استرچ متال

  1. نمای شب: با وجود تنوع بال در چشمه‌های تولیدی اکسپندد متال با نورپردازی مناسب پشت پانل‌های نصب شده، نمای شب ساختمان دارای مفهومی جدید خواهد شد.
  2. خاصیت محافظتی: با توجه به امکان تولید پانل‌های استرچ متال در ضخامت‌های بال می توان ضمن بهره برداری از چشم انداز‌های متنوع آن، مزیت های محافظتی نمای ساختمان را ارتقا داد.
  3. سقف کاذب: با روشهای نصب ساده و مرقوم به صرفه روی سیستم اکسپوز یا شبکه‌های از قبل پیش‌بینی شده به آسانی نصب شده و در صورت لزوم باز کردن مجدد آن میسر می‌باشد. از این رو ضمن افزایش چشم انداز و ظاهری بسیار زیبا با کمترین آسیب، قابلیت دسترسی به سیستم های خدماتی و تاسیساتی مخفی در بالی این سقف ها ایجاد می شود. انعطاف پذیری سیستم شبکه‌های استرچ متال هماهنگی آن را با خدمات دیگر از قبیل تاسیسات آتش نشانی و نورپردازی سقفی نیز امکان پذیر ساخته است.

مزایای نمای اکسپندد متال :

چشم اندازهای متنوع: پانل‌های اکسپندد متال با داشتن چشمه‌های سه بعدی و تنوع بالای نوع چشمه‌ها ،گستره وسیعی از چشم اندازهای خلاقانه را در اختیار معماران و سازندگان قرار می‌دهد.

  1. قیمت تمام شده بسیار مناسب: با توجه به این ک ه این نوع نما پیش تر وارداتی بوده است و د ر حال حاض ر د رداخل کشور تولید می شود قیمت آن به طور قابل توجهی کاهش پیدا کرده است.
  2. نمای سه بعدی: نمای اکسپندد متال بدون شک تنها متریالی است که از همان ابتدا کیفیت سه بعدی بودن نما را تأمین می نماید و تنوع بالایی  از منظر را به نمای ساختمان می بخشد.
  1. تنوع در طرح و رنگ: ورق های استرچ متال می تواند در پایان با آنودایز و یا پوشش رنگ پوردی و یا گالوانیزه و یا رنگ الکترواستاتیک پرداخت نهایی گردند، د ر پوشش نهایی رنگ پودری می توان ا ز تنوع  رنگ نامحدود برخوردار بود.

  الگوهای استر چ متال (Expanded Metal Mesh Patterns) :

مزایای استرچ متال

پانل‌های استرچ متال از تنوع بالای طرح و رنگ برخوردار هستند و طبق سلیقه می‌توان آنها را انتخاب نمود. به دلیل دارا بودن چشمه‌های سه بعدی، این نما طراحی خلاقانه با زیبایی فوق العاده خاص را به نمایش می گذارد. پانل‌هایی که در اجرای این نما به کار می‌روند تولید داخل هستند، در نتیجه قیمت آنها مناسب تر از نمونه های وارداتی است. این پانل ها حالتی سه بعدی به نما می‌بخشند و با تنوع بالای خود چشم هر بیننده را خیره می‌کنند. 

چاپ این مقاله

اجرای نمای خشک