پروژه های زیباآشیان پارس

021

جهت دریافت مشاوره تماس بگیرید

logo
Search
Close this search box.

پوشش نمای خشک GFRC

GFRC

بتن مسلح شده با الیاف شیشه معروف به سیستم پوشش نمای جی اف آر سی (GFRC)، یک ماده مرکب از سیمان پرتلند، سنگدانه، آب، مواد افزودنی و الیاف شیشه یا همان فایبر گلاس است که در اشکال، رنگ‌ها و بافت‌های مختلفی مانند:
بتن صاف، آجر، سفال، دانه چوب و… تولید می‌شود و می‌توان از آن به عنوان جایگزینی برای بلوک‌های سنگی جامد استفاده کرد.

GFRC که مخفف عبارت (Glass Fiber Reinforced Concrete)می‌باشد؛ یک متریال ایده‌آل برای پوشش نمای ساختمان است زیرا مواد و تر کیبات اصلی آن، به طور گسترده در سراسر جهان تولید می‌شوند و در دسترس هستند.


نمای جی اف آر سی (GFRC) دارای مزایای بی‌شماری نسبت به سایر مصالح است که آن را به انتخاب مناسبی برای بسیاری از پروژه های معماری تبدیل می‌کند. در مقایسه با جایگزین‌هایی مانند چوب، فلز، وینیل (نوعی پلاستیک)، آجر و موارد دیگر؛ جی اف آر سی از مزایای زیر برخوردار است:


نسوز: از آن جایی که پوشش نما نقش کلیدی در مقاومت یک سازه در برابر آتش دارد، نمای GFRC یک انتخاب عالی برای ساختمان هایی است که عایق بودن در آنها، اولویت اصلی است.

ضد آب: نمای GRFC ضد آب است؛ ویژگی که آن را به گزینه ای بهتر از نمای GRFC (گچ مسلح شده با الیاف شیشه) برای طراحی های بیرونی تبدیل می‌کند. در نتیجه، در برابر باران، برف و نور خورشید به خوبی مقاومت می‌کند و تمیز کردن و نگهداری از آن، بسیار آسان تر است.

قوی و بادوام: پوشش GFRC یکی از قوی ترین مصالح پوششی در بازار است.

وزن سبک: سفال جی اف ار سی با وجود دوام و استحکام زیاد، ورن سبک تری نسب به سایر مصالح دارد زیرا هنگام نصب این پنل ها، برسازه‌های نگهدارنده کمتری نیاز است. در نتیجه، نیروی انسانی کمتر و در هزینه‌ی پروژه نیز صرفه جویی می‌شود.

مصرف بهینه‌ی انرژی: GFRC یک متریال متراکم است که می‌تواند گرما را تحمل کند و مصرف انرژی را بهبود ببخشد و در طول زمان، هزینه ها را کاهش دهد.

پنل های GFRC به دو روش Hand Spray (اسپری کردن) و Premix (از پیش مخلوط شده) تولید می‌شوند.

اسپری کردن | Hand Spray:

از رایج تری روش‌های تولید جی اف آر سی می‌توان روش هند اسپری را نام برد. همان طور که از نام آن پیداست؛ این متریال با استفاده از دستگاه های مخصوص ویا به صورت دستی در قالب اسپری می‌شوند. برای تولید پنل های بسیار نازک و سبک یا کارایی بالا، گزینه‌ی مناسبی است.

چاپ این مقاله

اجرای نمای خشک