پروژه های زیباآشیان پارس

021

جهت دریافت مشاوره تماس بگیرید

logo
Search
Close this search box.

نصب نمای سنگ به روش Keil

اجرای نمای خشک سنگ به روش آندرکات یکی از مطمئن ترین و ایمن ترین روش ها برای نصب خشک سنگ است البته با در نظر گرفتن اینکه ضخامت سنگ مورد استفاده برای نمای ساختمان حداقل ۳ سانتی متر باشد، زیرا در این روش سنگ سوراخ میشود و چنانچه ضخامت مناسبی نداشته باشد، ترک خواهد خورد.

برخی از ویژگی های سنگ طبیعی:
از خوصوصیات سنگ ها میتوان به ماندگاری بالا، زیبایی و جذابیت بصری و عدم یکنواختی آن ها اشاره کرد.
در مقایسه با سرامیک ها که با گذشت زمان از زیبایی آن ها کاسته شده و طرح های نوآورانه و جدید تری جایگذین آن ها خواهد شد، سنگ های طبیعی هیچ گاه زیبایی خود را از دست نمی‌دهند و بیننده از تماشای آن خسته نمی‌شود . رنگ های متنوع در سنگ‌های طبیعی نمایانگر مشقت و صبر طبیعت میباشند.

معایب سنگ‌های طبیعی:
بر خلاف سرامیک ها که وزن کمی دارند، سنگ ها از وزن زیادی برخوردار هستند، پس باید توجه داشت که با افزایش بار مرده ساختمان، خللی در مقاوم سازی آن صورت نگیرد.

سیستم های اجرای نمای خشک سنگ

سیستم های اجرای نمای خشک سنگ از لحاظ روش نصب، شباهت بسیاری به سرامیک دارند و به دو روش مشهود و نامشهود اجرا میشوند:
سیستم مشهود کلیپسی و کلمپ مشهود – سیستم های نامشهود آندرکات، شیاری و پینی : بنابر سلیقه کارفرما و بودجه پروژه می‌توانید یکی از این روش های نصب نمای خشک را انتخاب و اجرای آن را به مهندسین فنی بسپارید.

هزینه نصب و نماکاری در اجرای نمای خشک سنگ به مراتب بیشتر از نمای خشک سرامیک است و البته دشوارتر. زیرا تخلخل های موجود در سنگ های طبیعی باید با پوشش مناسب از بین برود تا هیچ‌گونه شکافی در اثر سرما و یخبندان ایجاد نشود و با اقدامات مناسب از ترک خوردن سنگ جلوگیری شود. بنابراین باید سیستمی انتخاب کرد که ایمن و در عین حال مقاوم باشد.

چاپ این مقاله

اجرای نمای خشک