پروژه های زیباآشیان پارس

021

جهت دریافت مشاوره تماس بگیرید

logo
Search
Close this search box.

شیشه های لمینت

شیشه های لمینت

شیشه های لمینت :زندگی غیر قابل پیش بینی است به همین منظور جهت جلوگیری از حوادث و اتفاقات همواره باید پیشگیری نمود. مردم همواره  به ایمنی فضاهایی که در آن ها زنذگی می کردند می اندیشد.چرا که آب و هوا و عوامل طبیعی چون سیل ،زلزله،حوادث قابل پیش بینی نیست و پس از وقوع در صورت عدم انجام فعالیت های پیشگیرانه ،خسارات جبران ناپذیری به بار می آورند .یکی از انواع شیشه ها که در بهبود ایمنی در هنگام  وقوع زلزله کمک می کند شیشه لمینت است .ساختار این شیشه ها از دو یا چند لایه شیشه تخت تشکیل شده است که توسط لایه های میانی PVB بهم متصل شده اند.

شیشه های لمینت

(PVB نوعی طلق است که از آن برای چسباندن لایه های شیشه ای استفاده می شود.)این لایه میانی PVB استحکام میانی شیشه را بشدت افزایش می دهد.

روند تشکیل آن بدین صورت است که PVB را به شیشه می چسبند و باعث پیوستگی شیمیایی و فیزیکی می شود .با چسباندن این لایه به یکدیگر پس از برخورد یا ضربه شیشه های تخت تبدیل به ذرات می شوند اما بدلیل وجود طلق به یکدیگر چسبیده و PVB  مانع ریزش آن می شود.

در مورد ضربه هایی با نیرو کمتر از نقطه شکست این شیشه، باید افزود که تمامی ضربه ها توسط  شیشه لمینت جذب می شود تا حدی که نیرو بشیتر از نقطه شکست برسد و از تحمل شیشه خارج شود و آن را به ذرات ریزتری تبدیل کند.شیشه لمینت به دلیل ساختار متفاوتش میزان تاب آوری بسیار بالاتری در مقابل شیشه ها داشته و سپس نقطه ی شکست بالاتری بوجود می آورد.

علاوه بر این یکی دیگر از خواص شیشه مقاومت در برابر نفوذ صدا می باشد به همین منظور از این شیشه به عنوان عایق صدا نیز یاد می شود .و از آن در کتابخانه ها ،بیمارستان ها و آسایشگاها بسیار استفاده می شود.

ویژگی بارز دیگر این شیشه لمینت بازتابش پرتوهای مضر خورشید است (UV) که به دلیل وجود PVB و ناخالصی های موجود این پرتو ها از طریق شیشه جذب شده و وارد فضا نمی شود.

چاپ این مقاله

اجرای نمای خشک