پروژه های زیباآشیان پارس

021

جهت دریافت مشاوره تماس بگیرید

logo
Search
Close this search box.

شیشه های ضدگلوله

شیشه ضدگلوله

شیشه های ضدگلوله در نگاه اول مشابه شیشه های معمولی هستند اما در واقع دارای تفاوت بسیاری با یکدیگر میباشند . پس از برخورد گلوله به شیشه های معمولی به سرعت درهم میشکنند وخرد خواهند شد اما شیشه های ضد گلوله مانع از عبور گلوله میشوند.
شیشه های ضدگلوله تشکیل شده از چند لایه شیشه و پلی کربنات است که توسط طلق های امنیتی پلیمری PVB با یکدیگر ممزوج شده پس از آن هوای بین لایه ها را از میان آنها خارج کرده، ضخامت شیشه و پلاستیک را در فشار و حرارت بالا به هم می چسبانند تا لایه ها کاملا به هم بچسبند وقتی گلوله به شیشه ضدگلوله برخورد میکند اولین لایه شیشه سوراخ می شود ولی لایه پلاستیکی فشار گلوله را می گیرد و آن را متوقف می کند.به این ترتیب گلوله نمی تواند به آخرین لایه شیشه برسد.
شیشه ضدگلوله در انواع، شکل ها و سایزهای مختلف با متریال های متفاوتی قابل تولید و اجرا می باشد هر چقدر ضخیم تر و لایه های بیشتری داشته باشد انرژی بیشتری می تواند جذب کند که در نتیجه امنیت بیشتری دارد و کابرد این شیشه ها معمولا استفاده در نمای اسپایدر، بانک ها،موزه ها، طلافروشی ها و مراکز امنیتی میباشد.

شیشه های ضدگلوله
شیشه های ضدگلوله چگونه کار می کند:

از لحاظ ظاهری تفاوتی بین این نوع شیشه ها و شیشه های معمولی وجود ندارد اما در ساختار بسیار با هم متفاوتند. این شیشه ها با توجه به ضخامت شیشه وکالیبر گلوله, دربرابر شلیک های متعدد گلوله مقاومت نشان می دهند.

موادی که غالبا در بین شیشه ها قرار می گیرد لایه های پلی کربناتی است که این عمل را لمینت کردن می نامند. این لایه های پلی کربنات به شیشه ها مقاومت و انعطاف پذیری بیشتری می دهند.

موادی که بین دو شیشه قرار گرفته می شود عبارتند از:tiffak, lexan, armormax, makroclear, cyrolon.

شیشه ضد گلوله بین۷تا ۷۵ میلی متر ضخامت دارند.

توصیف علمی(مکانیزم) قابلیت حفاظت شیشه های مقاوم دربرابر گلوله(شیشه های ضدگلوله)

وقتی که گلوله ای به شیشه های ضدگلوله برخورد می کند لایه بیرونی شیشه سوراخ می شود ولی لایه ی داخلی آن که از پلی کربنات می باشد انرژی گلوله راجذب می کند و پخش میکند وگلوله از لایه ی آخر نمیتواند خارج شود، آن رابشکافد وبه هدف برخورد کند.

بعضی شرکت ها محصولی با نام شیشه ی ضدگلوله طراحی وتولید می کنند که گلوله از بیرون نمیتواند وارد شود اما از داخل میتوان تیر اندازی کرد و مهاجمان را دفع کرد.

در این محصول از لایه های پلیمری  استفاده شده است. لایه بیرونی این شیشه ها  از موادی تشکیل شده که پس از برخورد گلوله به سطح شیشه نیروی ضربه را پخش میکند در این مرحله  لایه ی پلیمری داخلی انرژی راجذب کرده و از نفوذ گلوله جلوگیری می کند. در حالیکه گلوله شلیک شده از داخل قبل از اینکه شیشه را بشکند لایه پلیمری را به راحتی سوراخ میکند وبعد شیشه را میشکافد و خارج می شود. در این شرایط ، تنها مقداری از سرعت گلوله کاسته میشود.

https://www.aparat.com/video/video/embed/videohash/7GXB5/vt/frame

چاپ این مقاله

اجرای نمای خشک