پروژه های زیباآشیان پارس

021

جهت دریافت مشاوره تماس بگیرید

logo
Search
Close this search box.

شیشه های رنگی ساختمان

شیشه رنگی

شیشه های رنگی یکی از قدیمی ترین گونه های شیشه هستند که از دیر باز مورد توجه بوده اند . چرا که در ساخت جام های رنگی و ظروف تزئینی بسیار کاربرد داشته اند. سپس صنعت گران شیشه به این موضوع پی بردند که می توان با اضافه کردن یک فلز به شیشه ،رنگ های متنوعی را ایجاد کنند . از این متریال در ساختمان های مذهبی چون کلیساها بسیار استفاده می شد، که رایج ترین رنگ آن آبی لاجوردی بود که با افزودن اکسیدکبالت به شیشه ی گداخته حاصل می شد و سپس رنگ های دیگری چون شیشه وازلینی ، شیشه زرد – سبز شبرنگ ، شیشه طلایی -یاقوتی ، آبی مصری و … به وجود آمد .

شیشه های رنگی
شیشه های رنگی ساختمان

نمونه های موفق بسیاری در ایران یافت می شود که در دهه های مختلف دیده شده مثل مسجد نصیرالملک شیراز که از شیشه های رنگی جهت تزئین بازشو ها استفاده شده است .کاربردهای فراوان دیگری در دکوراسیون داخلی و نماسازی های خارجی وجود دارد که از شیشه های رنگی برای ایجاد مرکز توجه استفاده می شود.

شیشه های رنگی
شیشه های رنگی ساختمان
شیشه های رنگی
شیشه های رنگی ساختمان
شیشه های رنگی
شیشه های رنگی ساختمان

 

روش های رنگی کردن شیشه(شیشه رنگی) :
شیشه به دو روش رنگی می شود:
  1. در ابتدا با اضافه کرد بعضی از مواد شیمیایی رنگ اصلی را تغییر می دهیم و شیشه را رنگی بدست می آوریم .
  2. در نمونه دوم شیشه سفید را در مواد مذاب فرو میبریم تا دو جداره ی شیشه پشت و رو به رنگ های دیگر درآیند. در حال حاضر ابتدا شیشه ی سفید رنگ را در شیشه مذاب رنگی فرو می بردند تا دوروی آن رنگی شوند.این شیشه ها جذب نور بسیار بالایی به نسبت سایر شیشها داشته ؛ به همین دلیل برای فضاهایی با آب و هوای سردسیری مناسب ترند .

چاپ این مقاله

اجرای نمای خشک