پروژه های زیباآشیان پارس

021

جهت دریافت مشاوره تماس بگیرید

logo
Search
Close this search box.

شیشه های رفلکس

شیشه رفلکس

شیشه های رفلکس نوعی دیگر از شیشه هایی که با نوآوری خاص به بازار عرض شد شیشه رفلکس است .چرا که بع غیر از یک محافظ برای بدنه ی ساختمان حکم پنجره ها ،باز شوها ،و نورگیری را نیز  در ساختمان ها دارد.تاجایی که بیش از 85% ساختمان را شیشه تشکیل داده و به دلیل جذب نور بالا دمای داخل را بشدت تخت تاثیر قرار داده ،هوای داخل گرم شده و جهت خنک کردن نیاز به صرف انرژی و زمان زیادی بود سپس با ورود شیشه های رفلکس یکی از اساسی ترین مشکلات حل شد چرا که درصد جذب نور در این شیشه ها بالا بوده و هوا را تحت تاثیر قرار نمی دهد.بدبن ترتیب صرفه جویی انرژی بوقوع می پیوندد.

شیشه های رفلکس

ساختار اصلی این نوع شیشه این ماده را برای نما و کاربرد خارجی آن مناسب ساخته چرا که در هنگام روز این ماده به صورت مات عمل کرده و اجازه نمی دهد فضای داخل نمایان شود این در صورتی است که حتی نیاز به پرده برای پنجره وجود ندارد اما افرادی که در داخل فضا هستند می توانند فضای بیرونی را از  پشت پنجر ها مشاهده و این امر در شب له دلیل نبود نور بلعکس عمل می کند و فضای داخلی از خارج قابل مشاهده خواهد بود.

شیشه های رفلکس

با گذشت زمان و مناسب بودن این متریال برای نما نحوی نصب متفاوتی برای این پنل بوجود آمد که با کار بردی شدن آن  از سیستم نصب نما خشک جهت نصب آن استفاده شد و این سیستم نصب را به یکی از پر طرفدارترین سیستم ها تبدیل کرده است .

از کاربرد این نحوی نصب می توان به مستقل بودن پنل ها اشاره نمود که جزیی کاملا جزئی کاملاً جدا از یکدیگر بوده و با هم نقش نمای بیرونی ساختمان را ایفا می کند.

ساختار فیزیکی شیشه رفلکس  حاوی دو پنل شیشه ای که با فاصله ای جهت وجود خلاء و فضایی غیر قابل نفوذ هوا از یکدیگر تشکیل شده است.بدین ترتیب فضا توسط نما عایق بندی شده و در کاهش هزین های نگهداری ساختمان نقش شایانی دارد.

ویژگی های شیشه رفلکس :

شیشه رفلکس به دلیل تنوع زیاد در رنگ بندی ،ظاهر بسیار زیبایی را بوجود می آورد.

بازتاب بسیار زیاد این متریال باعث می شود فردی که که در داخل است به خوبی بیرون را ببیند و به دلیل اینکه میزان نور داخل کمتر از خارج است فردی که در داخل از فضا وجود دارد نمی تواند داخل را ببیند و سطح همچون آینه عمل می کند .

بسیار مناسب برای فضاهای رو به آفتاب جهت تعدیل دما و افزایش  کارکرد خنک کننده و یا سیستم های گرمایشی.

چاپ این مقاله

اجرای نمای خشک