پروژه های زیباآشیان پارس

021

جهت دریافت مشاوره تماس بگیرید

logo
Search
Close this search box.

دیوار جدا کننده کناف

دیوار جداکننده کناف
سیستم دیوارهای جداکننده

 سیستم دیوارهای جداکننده:

دیوار جدا کننده کناف، که معرف سیستم دیوار های جداکننده کناف هستند با نام درای وال نیز شناخته می شوند.  این سیستم ها برای دیوارهای غیر باربری که نقش تقسیم فضاهای داخلی ساختمان را دارند استفاده می شوند این ساختار شامل قابهای فولادی سبک ساخته شده با مقاطع C,CW و U,UW بوده که صفحات روکش دار گچی در یک یا چند لایه، به وسیله پیچ مخصوص بر روی آنها نصب می شوند.

درزهای میان این صفحات به وسیله ی نوار و بتونه ی مخصوص درزگیری شده، به نحوی که در انتهای کار، سطحی یکپارچه و بدون درز که قابلیت رنگ آمیزی و کاشی کاری یا هر نوع پوشش نهایی دیگری خواهد داشت، حاصل می گردد. فضای خالی داخل دیوار جدا کننده ، امکان استفاده از انواع عایق حرارتی و صوتی را فراهم نموده و همچنین عبور و دسترسی به تأسیسات الکتریکی و مکانیکی را به راحتی میسر می سازد. این یک قابلیت بسیار مهم دیوار جدا کننده محسوب می شود.

مزایای دیوار جدا کننده کناف:

  • عملکرد لرزه ای مناسب:

عملکرد لرزه ای دیوارهای جداکننده کناف ( درای وال ) بدون شک مهمترین مزیت این نوع دیوار به ویژه در کشور لرزه خیزی مانند ایران محسوب می شود. انواع مختلف دیوار جداکننده کناف به خوبی می توانند در مقابل نیروهای زلزله در امتداد عمود بر صفحه خود مقاومت ۵ g کنند. محاسبات نشان می دهد که دیوارهای کناف در برابر شتاب هایی به بزرگی بیش از مقاومت دارند (این در حالی است که شتاب مبنای طرح در زلزله خیزترین مناطق ایران می باشد). این نوع دیوار دارای رفتار میان قابی ایده آل بوده و کاملا انعطاف ۰/۳۵ gحداکثر پذیر می باشد. با اجرای اتصالات مناسب می توان این دیوارها را از قاب های سازه منفک نمود تا از اثرات متقابل بین دیوار و سازه به طور کامل جلوگیری شود. همچنین دیوار دچار شکست انفجاری نشده و آوار بر جای نمی گذارد.

  • سرعت اجرایی بالا:

اجرای ساختارهای درای وال تا حدی آسان است که در بسیاری از کشورهای دنیا، مصرف کنندگان اجزای ساختار دیوار جدا کننده را از فروشگاه های مصالح تجهیزات ساختمانی خریداری نموده و با مطالعه دستور العمل های مربوطه و با استفاده از ابزار ساده نسبت به اجرای آن اقدام می کنند.

  • دقت بالا در اجرا:

به طور کلی ساختارهای خشک، از مصادیق ساخت و ساز صنعتی بناها به شمار می روند. و یکی از شاخص ترین اجزای این ساختار ها، دیوار جدا کننده و صورت عمومی درای وال ها هستند که به دلیل روش اجرایی آسان و استاندارد، خطاهای اجرایی و هزینه های ناشی از آن کاهش یافته و عملیات اجرایی با دور ریز بسیار کم مصالح و صرفه جویی در مصالح، نیروی انسانی و زمان همراه خواهد بود.

  • کاهش بار مرده ساختمان:

سبک تر بودن دیوار جداکننده یکی از مزیت های این مصالح مدرن می باشد. دیوارهای جداکننده کناف به طور متوسط  ۶۰ تا ۹۰ درصد نسبت به دیوارهای بنایی سبک تر هستند. به لحاظ اقتصادی، سبک سازی موجب می شود که مخارج تامین ایستایی سازه کاهش یابد. سبک کردن اجزای غیر سازه ای، علاوه بر این که نیروهای جانبی ناشی از زلزله را کاهش می دهد، نیروی قائم ناشی از بار مرده وارده بر ساختمان را نیز کاهش داده، در نتیجه پی و مقاطع مورد نیاز تیر و ستون بسیار بهینه و اقتصادی می گردد.

  • دستیابی به مشخصات فنی مورد نیاز طراح:

رعایت کمیتهای مرتبط با فیزیک ساختمان (مانند عملکرد صوتی، عملکرد حرارتی و رفتار جداره در برابر حریق) و کمیتهای مکانیکی (مانند حداکثر ارتفاع مجاز، ظرفیت پذیرش بارهای طره ای و رفتار لرزه ای نقش بسزایی در ایجاد شرایط آسایش و بهره برداری مناسب از فضا دارند. کمیتهای مذکور در کلیه ساختارهای دیوار جداکننده کناف مطابق با روش های استاندارد آزمایش شده و از طریق مدارک و اسناد فنی این شرکت ارائه می شوند. به علاوه، برای دستیابی به کمیتهای خاص، ساختارهای ویژه قابل طراحی می باشند. این ویژگی اجازه میدهد که طراحان و سازندگان، معیارهای فنی مورد نظر خود را در طراحی و اجرای ساختمان پیاده سازی نموده و کمیتهایی نظیر میزان عبور حرارت و صوت و مقاومت در برابر حریق را تحت کنترل در آورند (امکانی که غالبا برای ساختارهای بنایی وجود ندارد).

  • قابلیت ترمیم و تعویض:

با استفاده از ابزار ساده می توان دیوارهای کناف را به راحتی ترمیم یا قطعات آن را تعویض نمود.

  • دسترسی و تعمیرات آسان تاسیسات:

قرارگیری تأسیسات در فضای خالی دیوار و دفن نشدن آن در داخل دیوار، علاوه بر رفع مسئله خوردگی و کاهش هزینه تعمیرات، دسترسی به تأسیسات و تعمیرات و نگهداری را در مرحله بهره برداری از ساختمان نیز آسان می نماید.

  • انعطاف معماری بالا:

این نوع دیوار قابلیت پذیرش انواع قوس و شکستگی ها را دارا می باشد. قابلیت اجرا بر روی کف تمام شده: از قابلیتهای این نوع دیوار، امکان اجرای آن بر روی کف تمام شده می باشد. این قابلیت، تغییرات آتی معماری بنا را بسیار آسان می نماید.

  • قابلیت اجرا بر روی کف تمام شده:

از قابلیتهای این نوع دیوار، امکان اجرای آن بر روی کف تمام شده می باشد. این قابلیت، تغییرات آتی معماری بنا را بسیار آسان می نماید.

  • حمل و نقل آسان و ارزان:

مصالح ساختارهای خشک، بسیار سبک و دارای حجم کم بوده که این امر موجب کاهش هزینه های حمل تا کارگاه و تسهیل در جابجایی مصالح در محل کارگاه می شود.

  • اجرای سطوح وسیع با حداقل مصالح مصرفی:

این ویژگی در راستای تحقق توسعه پایدار در حوزه ساختمان سازی بوده و در جلوگیری از هدر رفت منابع فناپذیر معدنی بسیار مؤثر می باشد.

اجزا ساختار دیوار جدا کننده کناف:

به طور کلی پانل ها به دو دسته گچی و سیمانی دسته بندی می شوند و هرکدام دارای انواع متنوع و کاربردی خاص هستند که به شرح زیر است:

  1.  صفحات روکش دار گچی ( پانل گچی):

این صفحات دارای هسته گچی بوده و لبه های طولی آن با کاغذ مخصوص پوشانده شده است .صفحات روکش دار گچی در چهار نوع معمولی (RG یا GKB) پانل مقاوم در برابر رطوبت (MR یا GKBI) پنل گچی مقاوم در برابر حریق (FR یا GKF) و مقاوم در برابر حریق و رطوبت (FM یا GKFI) تولید می شوند. بسته به عملکرد مورد نیاز ،در سیستم های کناف می توان از انواع صفحات گچی استفاده نمود.

سیستم دیوارهای جداکننده
  • پنل گچی ساده (RG یا GKB) : پنل های گچی ساده به طور عمومی در سیستم های ســاخت و سـاز خشـک کناف (مانند دیـوارهای جداکننده، دیوارهای پوششی و سقف های کاذب) مورد استفاده قرار می گیرند. این صفحات دارای روکش کرم رنگ بوده و در امتداد محور میانی پشت آن ها مهر آبی کناف چاپ شده است.
  • پنل گچی مقاوم در برابر رطوبت (MR یا GKBI) : پنل هایی هستند که گچ تشکیل دهنده آن ها با مـواد مقاوم در برابر رطوبت ترکیب شده است. پنل های گچی مقاوم در برابر رطوبت در فضاهای مرطوب (مانند آشپزخانه ها و سرویس های بهداشتی) مورد استفـاده قـرار مـی گیرند. این صفحات دارای روکش سبز رنگ بوده و در امتداد محور میانی پشت آن ها مهر آبی کناف چاپ شده است.
  • پنل گچـی مقاوم در برابر حریق (FR یا GKF) : پنل هایی هستند که گچ تشکیل دهنده آن ها حاوی الیاف شیشه می باشد. پنل های گچی مقاوم در برابر حریق در محل هایی که نیاز به محافظت در برابر حریق وجود دارد (مانند پوشش ستـون ها و تیـرهای فولادی) مورد استفـاده قرار می گیرند. این صفحات دارای روکش صورتی رنگ بوده و در امتداد محور میانی پشت آن ها مهر قرمز کناف چاپ شده است.
  • پنل گچی مقاوم در برابر حریق و رطوبت (FM یا GKFI) : پنل هایی هستند که گچ تشکیل دهنده آن ها حاوی الیاف شیشه و مواد مقاوم در برابر رطوبت می باشد. پنل های گچی مقاوم در برابر حـریق و رطوبت در محیط هایـی که به طور همزمان خـواص مقـاومت در برابر حریق و رطوبت مورد نیاز باشد (مانند چاه های تأسیساتی)، مورد استفـاده قرار می گیرند. این صفحـات دارای روکش سبز رنگ بوده و در امتـداد محور میانی پشت آن ها مهر قرمز کناف چاپ شده است.
     2. صفحات مسلح سیمانی(آکواپنل)

صفحات مسلح سیمانی AQUAPANEL یا همان پانل سیمانی مسلح AQUAPANEL ، ترکیبی فشرده از سیمان پرتلند، پرلیت منبسط شده، آهک، سنگدانه‌های سبک و مواد افزودنی خاص بوده که پشت و رو و لبه‌های طولی آن‌ها به وسیله شبکه‌ای از الیاف شیشه (فایبر گلاس) مسلح شده است.  صفحات مسلح سیمانی در دو نوع خارجی و داخلی تولید می شوند. این صفحات در فضاهایی که در معرض رطوبت یا آبریزی مداوم هستند به کار می روند. این صفحات ترکیبی از پرکننده های ویژه ٬ مواد افزودنی خاص و سیمان پرتلند می باشد که به وسیله شبکه ای از الیلاف شیشه مسلح شده است.برخی مزایای استفاده از پانل سیمانی آکواپنل که به صورت صحیح می بایست با عنوان صفحات مسلح سیمانی آکواپنل از آنها نام برد، در ساختارهای ساخت و ساز خشک اعم از دیوار و سقف کاذب عبارتند از: مقاومت کامل در برابر آبریزی، رطوبت و چرخه‌های متعدد ذوب و یخبندان، اجرای ساده و سریع، انعطاف‌پذیری با طرح‌های مختلف معماری با قابلیت انحناء، وزن سبک و ضخامت کم ساختارها و کاهش قابل توجه بار مرده ساختمان، ایجاد ساختارهای عایق صوت، حرارت و مقاوم در برابر حریق و عملکرد میانقابی بسیار مناسب در زمین لرزه. صفحات مسلح سیمانی در دو نوع داخلی و خارجی تولید می‌گردند. این صفحات در سیستم دیوارهای پیرامونی و فضاهایی با آبریزی و رطوبت نسبی بالا مانند دیوار و سقف سالن استخرها، آشپزخانه‌های صنعتی، سرویس‌های بهداشتی عمومی و غیره استفاده می‌گردند.

سیستم دیوارهای جداکننده
  • موارد مورد استفاده از پانل سیمانی مسلح آکواپنل :
  1. موارد مورد استفاده از پانل سیمانی مسلح آکواپنل شرکت کناف ایران
  2. ساخت انواع دیوارها و نماهای خارجی
  3. قابل استفاده در پشت انواع سیستم های نمای خشک
  4. پوشش نمای داخلی تونل ها
  5. بازسازی نماها
مزایای استفاده از صفحات مسلح سیمانی آکواپنل:

– عدم استفاده از پالپ (خمیرکاغذ) و الیاف سلولزی در تولید آکواپنل
– این پانل سیمانی ۱۰۰% در برابر آب مقاوم، و در برابر رطوبت و عوامل جوی مخرب، دچار هیچ گونه تورم، افزایش حجم و گسیختگی نمی شود.
– جذب آب بسیار کمتر این برند پانل سیمانی مسلح ( صفحات مسلح سیمانی AQUAPANEL)، در مقایسه با صفحات سیمانی الیاف دار
– مقاوم در برابر رشد قارچ،کپک و میکرو ارگانیسمهای دیگر
– مقاومت بالای این برند پانل سیمانی مسلح ( صفحات مسلح سیمانی AQUAPANEL) در برابر بارهای ضربه ای (سخت و نرم)
– قابلیت بارگذاری کنسولی بیشتر نسبت به پنلهای گچی
– مقاومت در برابر چرخه های متعدد ذوب/یخبندان و گرما/سرما
– انعطاف پذیر با طرحهای معماری مختلف با قابلیت منحصر به فرد خم پذیری در حالت خشک (تا شعاع ۳ متر برای آکواپنل خارجی و شعاع ۱ متر برای آکواپنل داخلی)
– کاملاً نسوز و مقاوم در برابر آتش مطابق با مشخصات فنی استاندارد EN13501
– اجرای کاشی و سنگ به صورت مستقیم روی سطح آکواپنل داخلی با استفاده از چسب های کاشی پایه سیمانی (وزن مجاز کاشی: ۵۰ کیلوگرم در متر مربع / ابعاد مجاز کاشی: ۶۰*۶۰ سانتیمتر)
– با استفاده از فن آوری Easy Edge لبه این صفحات بوسیله الیاف شیشه مسلح می گردد، که نتیجه آن درزگیری بسیار خوب و اجرای یک ساختار مستحکم و می باشد.
– برش آسان با استفاده از کاتر (Score & Snap) بدون نیاز به استفاده از تیغه اره الماسه
– دوام و ماندگاری بالاتر نسبت به محصولات مشابه
– سبد کامل محصولات مکمل و متعلقات لازم نصب اعم از پیچ، بتونه درزگیر، ماستیک و اندود پوششی
– ساختارهای مورد تائید و آزمایش شده در اتحادیه اروپا
– قابلیت ایجاد ساختارهای خشک با عملکردی فراتر از الزامات فنی مباحث صوت، حرارت و آتش مقررات ملی ساختمان ایران
– پخش و اجرا توسط شبکه گسترده عاملین فروش و اجرای شرکت کناف ایران در سرتاسر کشور
موجود در دو نوع آکواپنل خارجی (Outdoor) و آکواپنل داخلی (Indoor) با مشخصات زیر:
– ابعاد ۱/۲۰*۲/۴۰ متر (ضخامت ۱۲/۵ میلیمتر)
– بسته بندی: آکواپنل خارجی (۸۶/۴ مترمربع یا ۱۰۰/۸ مترمربع در یک پالت) – آکواپنل داخلی (۸۶/۴ مترمربع یا ۱۵۸/۴ مترمربع در یک پالت)

    3.اجزای فلزی(مقاطع فلزی نصب دیوار جداکننده کناف) :

پروفیل های کناف از ورق های فولادی گالوانیزه به ضخامت ۰٫۶ میلیمتر ساخته شده اند . این سازه ها با استفاده از تکنولوژی سرد نورد توسط دستگاه رول فرمینگ ساخته می شوند . در ساختاردیوار کناف معمولا از مقاطع استاد و رانر استفاده می گردد.

  • سازه C (استاد):سازه استاد، جزء عمودی ساختار قاب فولادی را در دیوارهای خشک تشکیل می دهد. این سازه ها به صورت قائم و در فواصل ۴٠ ,۳٠ یا ۶٠ سانتیمتر از یکدیگر نصب شده و به عنوان زیرسازی برای نصب پنل ها عمل می نمایند. مقطع این پروفیل C شکل بوده و در اندازه های۵۰،۷۰ و ۷۵، ۱۰۰ میلیمتر (عمق جان) و در دو نوع بر اساس استانداردهای DIN و NF تولید و عرضه می شود.
سیستم دیوارهای جداکننده
  • سازه U (رانر): سازه رانر، جزء افقی ساختار قاب فولادی را در دیوارهای خشک تشکیل می دهد. این سازه در کف وسقف اجرا شده و به عنوان هادی استادها عمل می نماید. به علاوه، از این سازه در بخش های افقی بازشوها نیزاستفاده می شود. مقطع این پروفیل U شکل بوده و در اندازه های متناظر با انواع استاد ) ۵۰،۷۰ و ۷۵،۱۰۰میلیمتر) و در دو نوع بر اساس استانداردهای DIN وNF  تولید و عرضه می شود.
سیستم دیوارهای جداکننده
  • سازه پشتیبان : (SP60):جهت نصب لوله های آب سرد و گرم و فاضلاب , رادیاتور ها از آن استفاده می شود . این سازه بار وزن این متعلقات را به استادهای مجاور انتقال می دهد.
سیستم دیوارهای جداکننده
  • قطعه اتصال سازه پشتیبان :(SC47):از این قطعه و با استفاده از سازه می توان سازه پشتیبان برای نصب قوطی های برق ساخت.
سیستم دیوارهای جداکننده
  • سازه محافظ گوشه(کرنر بید): از این سازه در کنج های خارجی , دیوارها استفاده می شود . نقش اصلی آن جلوگیری از آسیب ناشی از ضربه می باشد این سازه تاثیری خوبی در ایجاد لبه های گونیا و یکنواخت نیز دارد.
سیستم دیوارهای جداکننده
  • سازه محافظ لبه ( جی بید) :برای ایجاد لبه های صاف و یکنواخت در انتهای آزاد پانل گچی استفاده می شود. این سازه همچنین از لبه ای آزاد در مقابل ضربه محافظت می کند.
سیستم دیوارهای جداکننده
  • سازه درز انقطاع:در دیوار های پیوسته با طول زیاد نیاز به ایجاد درز انقطاع می باشد . از این سازه برای پوشش درز انقطاع ایجاد شده استفاده می شود.
سیستم دیوارهای جداکننده
    4 . ادوات اتصال(عوامل اتصال در دیوار کناف):
  • پیج نوک تیز اتصال پانل به سازه کناف (TN):برای اتصال صفحات گچی به سازه باضخامت کمتر از 0.7 میلیمتر استفاده می شود.
سیستم دیوارهای جداکننده
  • پیج سرمته ای اتصال پانل به سازه کناف (TB):برای اتصال صفحات گچی به سازه با ضخامت بیش از 0.7 میلیمتر و کمتر از 2٫25 میلیمتر استفاده می شود.
    پیچهایTB-TN در طولهای 25-35-45-55 و 70میلیمتر تولید و عرضه  می شوند.
سیستم دیوارهای جداکننده
  • LB پیچ نوک تیز اتصال سازه به سازه:برای اتصال سازه های فلزی کمتر از ۰٫7 به یکدیگر استفاده می شود.
سیستم دیوارهای جداکننده
  • پیچ سرمته ای اتصال سازه به سازه (LN):این صفحات دارای روکش سبز با مهر قرمز کناف در پشت آنها می باشد. در فضاهایی مورد استفاده قرارمی گیرند که توامان در برابر حریق و رطوبت نیاز به مراقبت دارند.داکت های تاسیساتی یکی از کاربرد این پانل ها می باشد.
سیستم دیوارهای جداکننده
  • پیچ اتصال سازه به ساختار خشک (FN) : از این پیچ ها برای اتصال سازه فلزی به ضخامت کمتر از ۰٫7 میلیمتر به زیر سازی ساختار خشک استفاده می شود به علت سر تخت این پیچ ها اتصال مناسبی بین سازه و سطح زیرین ایجاد می گردد.از کاربرد آن می توان به اتصال رانر فوقانی دیوار به سقف کناف اشاره کرد.
سیستم دیوارهای جداکننده
  • پیچ و رولپلاگ:از این عامل برای اتصال رانر و استاد به دیوار و سقف پیرامونی استفاده می شود .برای این منظور ،استفاده از پیچ های گالوانیزه و رول پلاگ با قطر 4 میلیمتر و طول حداقل 50 میلیمتر توصیه می گردد.
سیستم دیوارهای جداکننده
مهار ویژه اعضای تو خالی:

برای اتصال رانر و استاد به اعضای تو خالی (لیکا) استفاده می شود . انواع آن عبارتند از:
– مهار صلیبی
– مهار جمع شونده
– مهار حلزونی
– قلاب ایکس
هر یک از این اتصالات قابلیت بارگذاری مشخصی دارند.

     5. مصالح درزگیری در ساختارهای دیوار جدا کننده کناف :

این مصالح بصورت زیر دسته بندی می گردند:

  • نوار درزگیر: برای مسلح کردن محل درزها و ایجاد شکاف استفاده می شود.
سیستم دیوارهای جداکننده
  • نوار چسب جدا کننده ترن فیکس: برای جلوگیری از ایجاد ترک بین ساختار خشک و ساختار سنتی استفاده می شود.
سیستم دیوارهای جداکننده
  • بتونه درزگیری فوگن فولر: برای درزگیری صفحات روکش دار گچی از آنها استفاده می شود
سیستم دیوارهای جداکننده
  • گچ پوششی ماستیک: برای ایجاد سطح یکدست و صاف بعد از درزگیری استفاده می شود.
سیستم دیوارهای جداکننده
  • عایق های صوتی و حرارتی دیوار جداکننده کناف:
  1. پشم سنگ
  2. پشم شیشه
  3. پلی استایرن
      6.مصالح جانبی کناف:
  • نوار فوم کناف: جهت بهبود عملکرد صوتی, پشت رانر و استادهای مرتبط با دیوار کناف و سقف ماسونری استفاده می گردد.
سیستم دیوارهای جداکننده
  • پرایمر زیر رنگ کناف – تیفن گروند : درصورت استفاده از رنگ نهایی به عنوان پوشش نهایی از این ماده قبل از رنگ کاری استفاده می شود.
سیستم دیوارهای جداکننده
  • چسب کاشی کناف : جایگزینی مناسب برای دوغاب ,برای کاشی کاری و سرامیک کاری روی سطوح کناف استفاده می شود.
سیستم دیوارهای جداکننده
  • عایق رطوبتی کناف : جایگزینی مناسب برای قیرو گونی و ایزوگام,با ضخامت غشا بسیار کم و در صورت استفاده از این محصول می توان از چسب کاشی برای کاشی کاری استفاده کرد.
سیستم دیوارهای جداکننده

انواع دیوار جداکننده کناف:

 1- دیوار جدا کننده کناف W111 :

در واقع W111 ساختار پایه دیوار جدا کننده کناف می باشد. ساختاراین دیوار شامل یک ردیف سازه یک لایه پنل در هر طرف می باشد. استفاده از حداقل مصالح ممکن جهت اجرای دیوار، سطح اشغال بسیار کم و سادگی اجرا از ویژگی های این نوع دیوار می باشند. دیوار W111 برای تقسیمات داخلی واحد های مسکونی ، اداری و یا هر کاربردی که اجرای یک دیوار با سرعت اجرایی بالا و حداقل مصالح و هزینه مطرح باشد، استفاده می گردد.

سیستم دیوارهای جداکننده
  • دیتایل نصب دیوار جدا کننده کناف، W111:
سیستم دیوارهای جداکننده
  2. دیوار جدا کننده کناف W112 با مقاومت مکانیکی بالا:

W112 یک دیوار جداکننده با قابلیت‌های فنی فراوان است. ساختار این دیوار شامل یک ردیف سازه و دو لایه پنل در هر طرف می‌باشد. این نوع دیوار علی رغم وزن و سطح اشغال بسیار کم، دارای مشخصات عملکردی بسیار خوبی بوده که بارزترین آن‌ها مقاومت مکانیکی بالای آن است. دیوار W112 در محل‌هایی که ارتفاع بلند دیوار مدنظر باشد و یا در محل‌هایی که در معرض ضربه و یا تحت بارگذاری سنگ، کاشی، کابینت و سایر بارهای طره‌ای هستند، بکار می‌رود. دیوارهای لابی، راهرو، راه پله، آشپزخانه، سرویس بهداشتی و مدارس از جمله محل‌هایی هستند که این ساختار در آن‌ها به کار می‌رود. علاوه بر مقاومت مکانیکی بالا، این ساختار دارای عایق صوتی بالا و عملکرد مناسب در برابر حریق نیز می‌باشد.

 سیستم دیوارهای جداکننده
  • دیتایل نصب دیوار جدا کننده کناف، W112 :
سیستم دیوارهای جداکننده
   3 . دیوار جدا کننده کناف ،W115 با عملکرد صوتی بالا:

دیوار جداکننده W115 در مواردی استفاده می شود که عایق صوتی قابل توجه مورد نظر باشد. ساختار این دیوار شامل دو ردیف سازه و دو لایه پنل در هر طرف می باشد . این دو ردیف سازه به وسیله نوار فوم کناف از یکدیگر جدا شده که در جلوگیری از عبور صدا از یک سمت دیوار به سمت دیگر نقش مهمی دارد. همچنین نوع زیرسازی به کار رفته در این دیوار ، امکان استفاده از عایق های صوتی را در دو لایه امکان پذیر می سازد که نتیجه آن کاهش قابل ملاحضه انتقال صوت از یک سمت دیوار به سمت دیگر می باشد. W115 ساختار بسیار مناسبی برای دیوارهای جداکننده بین واحدهای مسکونی، اطاق های هتل و بخش های مراقبت ویژه بیمارستان ها به شمار می رود.

سیستم دیوارهای جداکننده
  • دیتایل نصب دیوار جدا کننده کناف، W115 :
 سیستم دیوارهای جداکننده
  4. دیوار جدا کننده کناف تاسیساتی، W116 :

دیوار جداکننده w116 کناف،در محل هایی نظیر سرویس های بهداشتی که حجم و تراکم تاسیسات زیاد است، مورد استفاده قرار می گیرد. ساختار این دیوار شامل دو ردیف سازه و دو لایه پنل در هر طرف می باشد. این دو سازه با فاصله از یکدیگر اجرا شده و با استفاده از برش های از پنل ، به یکدیگر متصل .می شوند. اجرای دو ردیف سازه، امکان عبور تاسیسات مکانیکی را بدون تداخل با زیر سازی فلزی امکان پذیر می سازد. علاوه بر سلول های تر، این دیوار در محل قاب های بادبند دار نیز به کار می رود( در این حالت، بادبند ها در فاصله بین دو ردیف سازه قرار می گیرند).

سیستم دیوارهای جداکننده
  • دیتایل نصب دیوار جدا کننده کناف، W116 :
سیستم دیوارهای جداکننده

چاپ این مقاله

اجرای نمای خشک