پروژه های زیباآشیان پارس

021

جهت دریافت مشاوره تماس بگیرید

Search
Close this search box.

سناریوی پوشش‌های سبز، کم مصرف و نماهای خشک چگونه به نظر می رسد؟

پوشش های نمای سبز

نیاز روز افزون به استفاده از پوشش‌های سبز و نماهای خشک در ساختمان‌ها، برای مقابله با بحران انرژی افزایش یافته است. از این‌رو تمرکز صنعت ساختمان‌سازی به سمت تحقیق و توسعه‌ی سیستم‌های کارآمد انرژی پیش می‌رود.

هر پروژه نیازمند حفظ هماهنگی میان جنبه عملکردی و زیبایی است. امروزه، معماران به دنبال طراحی‌های منحصر به فرد هستند، اما در عین حال لازم است پروژه، مشخصات عملکردی خود را حفظ کرده و بر اساس سفارشات ساخته شود.

اکثر معماران و طراحان خواستار مصالحی هستند که نیاز به تعمیر و نگهداری کم و نصب آسان داشته باشند. همچنین انتظار می‌رود که مصالح و سیستم‌های نما عملکردهای مختلفی مانند یکپارچگی ساختاری، دوام، مقاومت در برابر شرایط جوی، عایق صوتی، عایق حرارتی را انجام دهند.

مزایای نماهای خشک

در ساخت و سازهای جدید می‌توان شاهد این بود که چگونه نماهای خشک با محیط اطراف خود با حساسیت برخورد کرده و ویژگی‌های ساختمان را در فضای شهری منعکس می‌کنند.

با ظهور گرمایش جهانی، صرفه‌جویی در مصرف انرژی به یکی از عوامل مهم در طراحی ساختمان تبدیل شده است. امروزه یک ساختمان معمولی ۴۰ درصد از کل برق مصرفی را تامین می‌کند. نما به عنوان رابط بین فضای داخلی و خارجی، نقش مهمی در تعریف بهره‌وری انرژی ساختمان دارد. با استفاده از پوشش‌های سبز و نماهای خشک، می‌توان یک مفهوم انرژی، برای هر ساختمان ایجاد کرد که نیازهای گرمایشی و سرمایشی را با درنظرگرفتن کیفیت نور داخل ساختمان تامین کند.

درنتیجه، مصالح و سیستم‌هایی را برای نصب نمای ساختمان خود انتخاب می‌کنند که بادوام، مقام در برابر شرایط جوی و همچنین عایق صوتی و حرارتی باشند.

پوشش های سبز

سازه‌های بلند و ساختمان‌های نمای شیشه‌ای در سرتاسر جهان توسعه یافته‌اند. انتظار می‌رود جهش بعدی در توسعه‌ی نماهای پایدار و سازگار با محیط زیست باشد که بر حفظ انرژی و کاهش وابستگی به سوخت‌های فسیلی تمرکز خواهد کرد و نیروهای محرکه صنعت ساختمان‌سازی در سال‌های آینده خواهند بود.

چاپ این مقاله

اجرای نمای خشک