پروژه های زیباآشیان پارس

021

جهت دریافت مشاوره تماس بگیرید

logo
Search
Close this search box.

شیشه های ضد آتش

شیشه ضد آتش

شیشه های ضد آتش شیشه هایی هستند که نسبت به شیشه های معمولی مقاومت بسیار بالایی دارند و در برابر گرما و آتش محکم تر و مقاوم تر می باشند و عملکرد متفاوتی نسبت به شیشه های معمولی نیز دارند به صورتی که شیشه های استاندارد تا دمای ۱۲۰ درجه سانتی گراد مقاوم هستند و شیشه های سکوریت تا دمای ۲۶۰ درجه مقاومت دارند اما شیشه های ضد حریق تا دمای ۸۹۰ درجه مقاومت دارند و به راحتی شکسته نمیشوند. و با توجه به این نکته انتخاب شیشه های ضد حریق بسیار اهمیت زیادی پیدا کرده است و در مکان های مختلفی مورد استفاده قرار میگیرد . همچنین شیشه های ضد آتش دارای انواع مختلفی می باشند که میتوان به موارد زیر نیز اشاره کرد.

شیشه ضد آتش E – Integrity :

این نوع شیشه ها قابلیت این را دارند تا در برار عبور شعله آتش و گاز های داغ از شیشه جلوگیری کنند که این نوع شیشه به طور کلی جنبه اقتصادی دارد و بیشتر مناسب جلوگیری از انتشار شعله آتش از شیشه ها می باشد و برای این کار مناسب می باشند اما برای جلوگیری از عبور حرارت آتش از شیشه مناسب نمی باشد.

شیشه ضد آتش EW Radiation Control :

نوع دوم شیشه ضد آتش EW – Radiation Control می باشد که این نوع شیشه همه ویژگی های نوع E را دارد و تفاوت زیادی با شیشه E ندارند ، تنها تفاوت این شیشه در جلوگیری از نفوذ دود و حرارت از شیشه می باشند که مقاوت نسبتا بیشتری را دارد.

شیشه ضد آتش EI – Insulation :

نوع سوم شیشه ضد آتش EI Insulation می باشد که این نوع شیشه دارای سطح مقاومتی بالایی می باشند و در برابر شعله ، دود ، حرارت مقاومت بسیار بالایی دارند و به راحتی از شیشه عبور داده نمیشوند.و همچنین این شیشه ها به دلیل وجود لایه های مختلفی که در آن وجود دارد مقاومت بسیار بیشتری در برار آتش و حرارت در هنگام آتش سوزی دارند.

شیشه های ضد حریق و انتقال اشعه گرمایی:

علاوه بر شعله های آتش، اشعه گرمایی ساتع شده از آتش علی رغم رؤیت نشدن، گرما را انتقال می دهند. اشعه گرمایی همان حس گرمایی است که در مجاورت آتش و بدون برخورد با شعله آتش حس می شود. اگر شیشه های ضد حریق عایق مناسبی برای اشعه گرمایی نباشند، ممکن است آتشی که در سمت دیگر شیشه شعله ور شده است، بدون برخورد شعله های آتش باعث ایجاد صدمات بر پوست و بدن ما شود.

اشعه گرمایی، انبوهی از امواج الکترومغناطیسی می باشد که با کمترین مقاومت هوا با سرعت نور منتشر می شود. وقتی این امواج با اشیاء برخورد می کنند توسط آنها جذب شده و تبدیل به گرما می شوند. اگر شی مورد برخورد ماده مشتعل شونده ای مثل کاغذ، چوب و … باشد و دمای آن به اندازه کافی برای آتش گرفتن بالا رود، مشتعل خواهد شد. اشعه های گرمایی در آتش سوزی های ساختمان بسیار خطرناک هستند و ممکن است سبب ایجاد سوختگی از نوع دوم شوند؛ لذا کنترل این اشعات از اهمیت فراوانی برخوردار است. شیشه های ضد حریق به دو گروه E  و EI تقسیم بندی می شوند. گروه E  در مقابله شعله و دود مقاومند و گروه EI علاوه بر آنها در مقابل اشعه گرمایی نیز از خود مقاومت نشان می دهند.

چاپ این مقاله

اجرای نمای خشک