پروژه های زیباآشیان پارس

021

جهت دریافت مشاوره تماس بگیرید

logo
Search
Close this search box.

دستگاه شیار زن

دستگاه شیار زن به منظور ایجاد شیار در پشت سنگ و یا سرامیک از کناره های آن انجام می شود. این کار جهت قرار دادن قلاب سیستم نامشهود گیزلی ، در پشت سنگ یا سرامیک می باشد.البته دستگاه شیارزن به منظور ایچاد شیار جهت قراردادن اسکوپ های پروانه ای نیز استفاده می شود.

دستگاه شیار زن

دستگاه شیار زن دو عدد فرز سنگ بری که با زاویه مایل (معمولا 45 درجه) از سطح افق، بر روی یک میز ثابت قرار گرفته اند، تشکیل شده است.

دستگاه شیار زن

کارکرد این دستگاه به این صورت است که پس از قرار دادن سرامیک بر روی میز و تنظیم محل شیار، سرامیک روی میز ثابت می شود و فرد با حرکت دادن اهرمی که فرزها روی آن سوار هستند به سمت خود،  دو شیار در سرامیک ایجاد می کند.

در سیستم گیزلی نیاز است در هر سرامیک شیارهای برای نصب چهار قلاب ایجاد شود.

خصوصیت های دستگاه شیارزن
  1. در صورت ایجاد شیار بر روی سرامیک پرسلانی، حتما نیاز است که سیستم خنک کننده دستگاه که با آب کار میکند، فعال باشد.
  2. جنس تیغه های برروی دستگاه با توجه متریال سرامیک و یا گرانیت بر می باشد.
  3. زاویه قرار گیری فرزها، قابل تنظیم است. به علت نیاز به دقیق بودن زاویه و عمق شیارها اکیدا توصیه می شود عمل تنظیم دستگاه توست نیروی کار باتجربه و ماهر انجام گیرد.
نکاتی در مورد کار با دستگاه شیار زن
  1. اگر هنگام شیار زنی سرامیک، سیستم خنک کننده آبی وصل نباشد و دستگاه بدون آب کار کند، تیغه های الماسه دستگاه شیار زن خیلی زود از بین می روند و باید تعویض گردند.
  2. بهترین روش کنترل کیفیت عمق و زاویه شیارها، همراه داشتن یک قلاب و یا اسکوپ در کنار دستگاه و امتحان کردن نحوه قرارگیری قلاب و اسکوپ، پشت سرامیک می باشد.
  3. نحوه قرارگیری صحیح قلاب پشت سنگ یا سرامیک به این صورت است که زایده های قلاب داخل شیارها قرار بگیرند و بدنه قلاب نیز به طور کامل به پشت سنگ بچسبد.
  4. جهت ثابت کردن قلاب ها داخل شیار ایجاد شده، درحین نصب قلاب، محل شیار با چسب سیلیکونی پر می شود.

 

اجرای نمای خشک