پروژه های زیباآشیان پارس

021

جهت دریافت مشاوره تماس بگیرید

logo
Search
Close this search box.

سیستم های نصب نمای خشک

سیستم های نصب نمای خشک با توجه به نوع پوشش نمای مورد استفاده در نمای خشک متفاوت می باشد که انواع پوشش نما و سیستم های نصب آنها به شرح زیر است:

سرامیک پرسلان : 

سرامیک پرسلان رشته ی گسترده ای است از شیمی سیلیکات ، که در نیم سده گذشته به ویژه پس از جنگ جهانی دوم ، بر پایه دانش شیمی و پختن ، استوار شده و پیشرفت می کند. سرامیک نام گروهی خاک های شکل گرفته ای است که ، در گرمای 900 تا 2000 درجه پخته شده و شکننده باشند.

سرامیک پرسلان

سیستم های نصب سرامیک پرسلان در نمای خشک :

  • سیستم نامشهودکیل:

سیستم نصب نامشهود keil یکی از سیستم هایی است که قابل اجرا برای انواع پنل ها از جمله سرامیک ،سنگ طبیعی ، سنگ مصنوعی ، سنگ کارخانه ای ، فایبر سمنت برد ، بردهای بتنی ، HPL ، و حتی پنل های پلاستیکی می باشد.تکنولوژی اتصال در این روش بسیار ساده و قابل استفاده در ابعاد بزرگ است به طوری که اجرای طرح های پیچیده تنها با طراحی یک زیر سازی ساده امکان پذیر است. پس از ایجاد زیرسازی ، چیدمان پنل ها متناسب با نظر معمار در فرم های متقارن یا نا متقارن صورت می گیرد.

اجزای اصلی سیستم نامشهود keil:

  1. انکر
  2. پیچ دنده ای واشردار
  3. قلاب
  4. دریل آندرکات
  5. مته اندرکات
  6. میز آندرکات keil

این سیستم در پشت هر پنل با استفاده از دریل و مته مخصوص ،چهارسوراخ آندرکات ایجاد می کند.سپس قلاب های آلومینیومی متناسب با ریل افقی سازه توسط انکرهای استیلس استیل به پشت پنل بسته می شود در نهایت پنل جایگذاری می شود و در صورت بروز ناشاقولی ، پنل توسط پیچ رگلاژ روی قلاب تراز و فیکس می گردد.

تکنولوژی نصب :

نصب پنل ها دارای دو مرحله می باشد:

  1. آماده سازی پنل
  2. آماده سازی استراکچر
  • سیستم مشهود ماسا:

سیستم ماسا توسط یک شرکت اسپانیایی که در زمینه ی طراحی و تولید یراق آلات نصب فعالیت می کند، طراحی شده است. کلمپ های سیستم ماسا برای نصب سرامیک پرسلانی به طوری طراحی شده اند که بدنه کلمپ کاملا در پشت پنل قرار می گیرد اما لبه های نگهدارنده سرامیک از روی پنل نمایان است . به همین دلیل این سیستم در گروه سیستم های نصب مشهود قرار می گیرد.

کلمپ ها در این سیستم نقش نگهدارنده پنل را به عهده دارند و با ساختار مکانیکی به اجزای سیستم متصل می شوند و به ما این امکان را نیز می دهند تا به راحتی در هر قسمتی از نما ، سرامیک ها را تعویض کنیم.

سیستم ماسا طراحی شده برای نصب پنل هایی با ضخامت کم می باشد همچنین در سیستم ماسا نیازی به ماشین کاری بر روی پنل ها نداریم.

حالت بهینه ی استفاده از این سیستم در چیدمان افقی با بندهای افقی و عمودی در امتداد هم می باشد.

سیستم ماسا دارای فنر و ضربه گیر است که از لرزش پنل ها جلوگیری می کند.

سیستم ماسا متناسب با سایز و نحوه چیدمان پنل ها قابل اجرا به دو روش GR-CER-46 و GR-CER-100 می باشد. که محل قرارگیری آن در شکل مشخص شده است.

  • سیستم مشهود کلیپسی:

با توجه به این که در سیستم مشهود کلیپسی هیچگونه سوراخکاری، برشکاری و … بر روی سرامیک صورت نمی گیرد، از مطمئن ترین و ایمن ترین روش های نصب خشک سرامیک های پرسلانی می باشد. در این روش کلیپس ها  به گونه ای به پروفیل های قائم (استادها) اتصال پیدا می کنند که سرامیک در داخل لبه نگهدارنده آنها قرار گرفته و توسط آن ها مهار می شود. بست های این سیستم در سطح نمای سرامیک قابل رویت می باشد. بنابراین به منظور جلوگیری از جلب توجه می توان آن ها را با رنگ های کوره ای الکترواستاتیک متناسب با رنگ سرامیک پوشش داد.

  • سیستم نامشهود شیاری:

سیستم نامشهود شیاری نوعی سیستم نصب نامشهود است که از به کارگیری مواد شیمیایی و اتصالات مکانیکی در نصب سرامیک استفاده می کند. نصب در این سیستم از پشت پنل به صورت طولی انجام می شود. تایل ها پیش از اتصال نیاز به ماشین کاری در جهت افقی دارند و هر پنل در دو قسمت پایینی و بالایی، جایی که قلاب توسط چسب MS فیکس می شود، شیار زده خواهند شد، شیار ها با زاویه ی 45 درجه در جهت مخالف یکدیگر ایجاد می شوند تا در نهایت شکل کام و زبانه را در سرامیک بوجود آورند. بدین ترتیب جابه جایی و تعویض تایل ها به راحتی محقق می شود.

  • سیستم نصب با چسب:

درسیستم نصب سرامیک ابتدا سطح زیر کار (کف یا بدنه) را از نظر استحکام و عاری بودن از گرد و غبار بررسی نمایید. به منظور کاهش جذب آب و اتصال بهتر چسب به سطح زیر کار استفاده از دو دست پرایمر (آستر) توصیه می شود. پس از خشک شدن پرایمر روی سطح (30 تا 45 دقیقه) از چسب های پایه سیمان با مشخصات فنی C2TE S1 برای نصب سرامیک استفاده کنید.

برای سرامیک های ابعاد بزرگ (نظیر 60×120 cm)  از روش Combined برای نصب آن ها استفاده کنید. ( در این روش یک لایه از چسب روی سطح کار با ماله دندانه دار نمره 10 شیار دار قرار داده می شود، سپس لایه نازکی از چسب با ماله ساده در پشت سرامیک اجرا شده و سرامیک ابتدا با اعمال فشار یکنواخت عمودی و سپس فشار به طرفین نصب می شود).

بند مناسب برای اجرای سرامیک ها 3-5 میلی متر بوده و توصیه می گردد بندها با مواد بندکشی پایه سیمانی مناسب پر شوند.در فواصل حدود 6-8 متر طول به منظور تحمل تنش ها درزهای انبساطی در نظر گرفته شود و این درزها با مواد انعطاف پذیر پلی یورتان یا پروفیل های درز انبساط پر شود. در تمامی مراحل کار نظافت سطح سرامیک ها کنترل شود .

سنگ طبیعی

سنگ طبیعی یکی از مواد و مصالح پایه ساختمان سازی -گرفته شده از پوسته زمین است که متناسب با کاربرد آن در ساختمان سازی ، مجسمه سازی ، دکوراسیون داخلی و … به کار برده می شود. هر سنگ تشکیل شده از یک یا چند نوع مواد معدنی است که این مواد معدنی خواص فیزیکی و شیمیایی آن شامل رنگ، استحکام و مقاومت را بوجود می آورد. سنگ های طبیعی از نظر فرایند تولید به سه دسته آذرین ، رسوبی و دگردیسی تقسیم می شوند.

سنگ طبیعی
سیستم های نصب سنگ های طبیعی در نمای خشک:
  • سیستم مشهود ماسا

سیستم های ماسا (سیستم نصب مشهود ماسا)برای سنگ های طبیعی قابل اجرا است. کلمپ های این سیستم برای نصب سنگ طبیعی به طوری طراحی شده اند که بدنه کلمپ کاملا در پشت پنل قرار می گیرد اما لبه های نگهدارنده ، از روی پنل نمایان است به همین دلیل این سیستم در گروه سیستم های نصب مشهود قرار می گیرد.

کلمپ ها در این سیستم نقش نگهدارنده پنل را به عهده دارند و با ساختار مکانیکی به اجزای سیستم متصل می شوند و به ما این امکان را نیز می دهند تا به راحتی در هر قسمتی از نما ، پنل ها را تعویض کنیم.

عموما این سیستم برای پنل ها با ضخامت های مختلف قابل تعریف است . با توجه به ضخامت اسلب سنگ از کلمپ هایی با نشیمنگاه 26میلی متری استفاده می شود.

حالت بهینه ی استفاده از این سیستم در چیدمان افقی با بندهای افقی و عمودی در امتداد هم می باشد.این سیستم دارای فنر و ضربه گیر است که از لرزش پنل ها جلوگیری می کند.

  • سیستم نامشهود شیاری

نصب نامشهود پنل ها و نظم بصری حاصل از آن سیستم شیاری را یکی از  متداول ترین شیوه های نصب نموده است. در سیستم شیاری کلمپ هایی با مقاومت بالا جهت نصب بر روی پروفیل های آلومینیومی طراحی شده است به طوری که در ابتدا کلمپ ها بر روی پروفیل سوار شده و سپس لاستیک شیاری بر روی آن قرار داده می شود. در نهایت کلمپ و لاستیک در داخل شیار در محل آکس پنل ها جای می گیرد.

  • سیستم نامشهود PIN

سنگ های طبیعی ضخامت بیشتری به نسبت سایر متریال ها دارند بدین ترتیب قابل اجرا با سیستم پینی می باشند. پین ها از جنس استینلس استیل با مقاومت بالا مناسب برای نصب بر روی پروفیل هستند. طراحی این سیستم نصب در سه محور (X,Y,Z) صورت گرفته است که به شرح زیر می باشد:

قابلیت تراز کردن پنل در محور X توسط واشر و مهره

قابلیت شاغول کردن در محور Yتوسط پیچ بولت که وظیفه نگه داشتن بست داسی را نیز بر عهده دارد.  (شاغول کردن از طریق حرکت عمودی در ریل میسر خواهد بود.)

قابلیت حرکت در جهت محور Z  حداکثر تا 20میلی متر برای رگلاژ کردن المان های نصب

  • سیستم نامشهود KEIL

این سیستم به دلیل ساختار منحصر به فرد انکرهای خود از سایر سیستم ها متمایز بوده و قادر به نصب انواع سنگ می باشد .  انکر ها در این سیستم از یک بدنه انکر و پیچ M6 تشکیل شده اند که امکان استفاده از پیچ مغزی با مهره واشردار نیز وجود دارد . پس از سوراخکاری ، انکر در داخل سوراخ ایجاد شده(بوسیله ی دریل آندرکات) قرار می گیرد و با پیچ بر روی قلاب فیکس می شود . پیچ های این سیستم دارای واشرهای خاصی مس باشد که با بسته شدن بر روی قلاب ، شیارهایی ایجاد می کنند و موجب قفل شدن پیچ بر روی قلاب می شوند که از بازشدن پیچ جلوگیری به عمل می آورند .

مقاومت مکانیکی و پایداری :

  • مقاومت کششی و برشی در برابر بار وارده ضمیمه c1
  • ابعاد انکر و دیگر اجزا ضمیمه c1
  • مقاومت در برابر آتش
  • واکنش در برابر آتش class A1
  • مقاومت در برابر آتش ارزیابی نشده
HPL

HPL صفحاتی هستند که از به هم پیوستن لایه هایی از جنس سلولز با رزین های فنولـیک در درجــه حــرارت حدود 180 درجه سانتی گراد و نیز تحت فشاری در حدود 80 بار در پرس های لمینیت تولید می گردند.

خواص
  • دارای استاندارد حریق
  • مقاوم در برابر سخت ترین شرایط آب و هوایی
  • عدم تغییر رنگ در برابر نور
  • مقاوم در برابر خط و خش
  • شستشوی آسان
  • مقاوم در برابر ضربه
  • مقاوم در برابر سرما و یخ زدگی
  • نصب سریع و آسان
  • مقاوم در برابر حرارت
  • امکان برش CNC از ساده ترین برشها تا طرحهای پیچیده
  • محصول سبز و دوستدار طبیعت
برد بتنی:

برد بتنی نوعی فایبر گلاس مقاوم شده با بتن است که از خواص هر دو متریال بتن و فایبر گلاس برخوردار هستند. این بردها ظاهری شفاف به دلیل وجود فایبر گلاس ، مقاومتی بالا ناشی از بتن دارند؛ که آن ها را برای هر شرایط آب و هوایی مناسب می سازد.

سیستم های نصب برد بتنی در نمای خشک:
سیستم نصب بردهای بتنی keil :

سیستم نصب بردهای بتنی keil:انکر های مناسب برای نصب بردهای بتنی شامل یک بدنه انکر و یک پیچ واشردار M6 می باشد. واشر این پیچ در قسمت زیرین خود دندانه یا شیارهایی دارد که به هنگام بسته شدن، بر روی سطح به طور کامل قفل می شوند. هر دو جز از جنس استینلس استیل ساخته شده است. در ابتدا انکر در سوراخ آندرکات قرار می گیرد سپس با بسته شدن پیچ در داخل انکر، فشار ناشی از پیچ موجب باز شدن قسمت انتهایی انکر داخل خزینه می شود.

سیستم شیاری برد بتنی

بردهای بتنی از جمله متریال هایی هستند که با سیستم شیاری قابل اجرا می باشد بدین ترتیب این نصب این پنل ها از نظم بصری برخوردار هستند. در این سیستم شیاری برد بتنی کلمپ هایی با مقاومت بالا جهت نصب بر روی پروفیل های آلومینیومی طراحی شده است به طوری که در ابتدا کلمپ ها بر روی پروفیل سوار شده و سپس لاستیک شیاری بر روی آن قرار داده می شود. در نهایت کلمپ و لاستیک در داخل شیار در محل آکس پنل ها جای می گیرد. اجرای این سیستم متناسب با سایز و نحوه ی چیدمان پنل ها به دو صورت ZI-FC-103 و ZI-FC-102 تقسیم می شود. (ضخامت پنل 3و4و5 سانتی متر)
موقعیت قرارگیری کلمپ ها ZI-FC-102 درحدفاصل پنل ها (بند ها) می باشد که امکان اتصال تا 4 پنل نیز وجود دارد. این سیستم بسیار بهینه در کاربرد پروفیل جهت نصب نماهای کوچک مقیاس است. در حالی که کلمپ های مدل ZI-FC-103 تنها می توانند دو پنل یکی از بالا و دیگری از پایین را نگه دارند. این مدل برای نماهای بزرگ مقیاس پیشنهاد می شود.

سیستم مشهود ماسا:

سیستم مشهود ماسا یکی از سیستم های نصب بردهای بتنی است، در این سیستم کلمپ ها طوری قرار می گیرند که بدنه کلمپ کاملا در پشت پنل و لبه های نگهدارنده برد را در بر می گیرند. این لبه ها از روی پنل قابل رویت است به همین دلیل این سیستم از شیوه های نصب مشهود تلقی می شود.

کلمپ ها در این سیستم با ساختار مکانیکی به سایر اجزا متصل می شوند و به ما این امکان را نیز می دهند ، تا به راحتی در هر قسمتی از نما ، پنل ها را تعویض کنیم.

این سیستم طراحی شده برای نصب پنل هایی با ضخامت کم می باشد همچنین در این سیستم نیازی به ماشین کاری بر روی پنل ها نداریم.

حالت بهینه ی استفاده از این سیستم در چیدمان افقی با بندهای افقی و عمودی در امتداد هم می باشد.

چاپ این مقاله

اجرای نمای خشک